فراز فاطمی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال در آستانه دربی جام حذفی اظهار داشت: در حال حاضر استقلال از نظر فنی شرایط خوبی دارد و با توجه به بردها اخیر هم از لحاظ روحی و روانی در وضعیت ایده آلی به سر می برد. استقلال در هفته های اخیر نشان داده از نظر تاکتیکی به انسجام لازم هم رسیده و نقاط ضعفی که داشته را برطرف کرده اما حرف امروز حریف سرسختی است که در صدر جدول لیگ قرار دارد و شرایطش ایده آل است.

او ادامه داد: به نظر من استقلال برای برد در این دربی انگیزه بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد چون دیگر نمی توان شانسی برای قهرمانی این تیم در لیگ قایل شد و جام حذفی تنها فرصت آبی ها برای قهرمانی است. به همین دلیل انگیزه بازیکنان استقلال برای برد در این بازی و رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام حذفی بیشتر از پرسپولیس است. در فوتبال هم انگیزه حرف اول را می زند و چون این بازی برای آبی ها حکم مرگ و زندگی را دارد بازیکنان این تیم انرژی بیشتری برای برد می گذارند. ضمن اینکه دربی هم به خودی خود مهم است و بازیکنان برای درخشش در آن به اندازه کافی انگیزه دارند ولی به نظر من در شرایط فعلی انگیزه استقلالی ها برای برد در این بازی بیشتر است.

مهاجم اسبق استقلال درباره اینکه در دربی زوج ایده آل برای خط حمله استقلال کدام زوج است، گفت: با توجه به اینکه دیاباته به تازگی به تمرینات استقلال اضافه شده، در آمادگی ایده آل قرار ندارد و شاید در اواخر نیمه دوم بتواند به استقلال کمک کند. با توجه به اینکه قایدی و مطهری در هفته های اخیر گلزنان استقلال بوده اند و درخشیده اند، به نظر من بهترین زوج برای خط حمله استقلال، قایدی و مطهری هستند ضمن اینکه آرمان رمضانی هم با توجه به انگیزه ای که برای درخشش مقابل پرسپولیس دارد می تواند در این بازی بدرخشد و توانایی های خود را به کادرفنی تیم سابقش اثبات کند. به نظر من مثلث قایدی، مطهری و فرشید اسماعیلی در دربی ستاره های استقلال خواهند بود.

فاطمی با اشاره به مشکلات مالی استقلال بیان کرد: این روزها استقلال با مشکلات مالی زیادی روبه رو است اما سرمربی تیم دارد جور باشگاه را می کشد تا روحیه تیمش حفظ شود. اینکه فرهاد مجیدی شخصا به بازیکنان پاداش می دهد و آنها را حمایت می کند روی همدلی بچه ها تاثیز گذار است و کاملا مشخص است که استقلالی ها به خاطر مجیدی از جان و دل مایه می گذارند اما این اتفاق اصلا حرفه ای نیست چون وظیفه سرمربی یک تیم جور کردن منابع مالی نیست. با این حال مجیدی چاره ای ندارد و می خواهد هرطور که شده استقلال را به سرمنزل مقصود برساند. این حرف مجیدی که قبل از اینکه سرمربی استقلال باشد هوادار این تیم است بسیار دلچسب و خوشایند است چون استقلال هرچه دارد از هوادارانش است و مجیدی به خوبی این را می داند.