به گزارش برنا؛ برنامه این هفته "جوانه ها"،به احساسات دوران نوجوانی و راههای کنترل آن اشاره دارد.

نوجوانی به خودی خود دوران سختی است و همه‌گیری بیماری کرونا آن را حتی سخت‌تر هم می‌کند. با بسته شدن مدارس و لغو رویدادهای اجتماعی، بسیاری نوجوانان نه تنها برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی خود را از دست داده‌اند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ای مثل گپ و گفت با دوستان و شرکت در کلاس‌های درس هم دور افتاده‌اند.

نوجوانانی که این بیماری همه‌گیر تغییراتی در زندگی‌شان ایجاد کرده و دچار احساساتی چون اضطراب، انزوا و ناامیدی شده‌اند،که در این برنامه علاوه بر بررسی احساسات عام به چگونگی مدیریت این نوع احساسات اشاره می شود .

 کتاب « قصه ها عوض میشوند ( ایبی در سرزمین عجایب )»  اثر سارا ملانسکی و ترجمه سارا فرازی است که در بخش دیگری از این برنامه معرفی می شود.

 مجموعه قصه‌ها عوض می‌شوند داستان یک خواهر و برادر است که یک آینه‌ جادویی دارند. پری‌ای که در آینه زندگی می‌کند هربار آنها را به درون یک قصه قدیمی می‌فرستد. هربار هم بچه‌ها قصه را تغییر می‌دهد.

 در بخش «خوشمزه» نیز آش میوه ، از روستای کندوان در آذربایجان شرقی آموزش داده می شود.

بخش طنز برنامه جوانه ها هم به  موضوع آینده نگری در نوجوانان اختصاص دارد.

معرفی بازی های بومی از دیگر بخش های این مجله رادیویی است که این هفته بازی اَروِیع از  سوسنگرد معرفی می شود.

همچنین در بخش معرفی مشاهیر، در ۱۴۰ سالگی پینوکیو شنوندگان با « کارلو کِلودی» خالق داستان این عروسک چوبی و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان اهل ایتالیا آشنا می شوند .

در بخش "ما میتوانیم" از مجله جوانه ها نیز به موضوع حمایت نوجوانان  از کالای ملی اشاره می شود.

برنامه "جوانه ها" را با اجرای نوجوانان  به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.