شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#همزمان#غول

بهره برداری از ۱۶ پروژه بزرگ بندری و دریایی کشور/امکان پهلوگیری همزمان ۳ شناور غول پیکر در بندر شهید رجایی فراهم شد


بهره برداری از 16 پروژه بزرگ بندری و دریایی کشور/امکان پهلوگیری همزمان 3 شناور غول پیکر در بندر شهید رجایی فراهم شد

طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ۱۶ پروژه بزرگ دریایی و بندری کشور، فردا ۲۵ تیر با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم این 16 پروژه در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و مازندران قرار دارند که در مجموع برای این طرح ها 6 هزار و 876 میلیارد ریال و 87 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش امروز یک پست اسکله و 31 هکتار بارانداز در پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به بهره برداری می رسد. این پروژه شامل تکمیل یک پست اسکله به طول 400 متر و 31 هکتار اراضی به همراه ساختمان های دروازه ورودی ترمینال  و سه پست اسکله پهلوگیری شناور های نسل هفتم به ظرفیت 18 هزار و 400 تی ای یو است.

تمامی مراحل اجرای این پروژه از طراحی تا اجرا در داخل کشور صورت گرفته که منجر به ارتقای جایگاه ایران در بنادر کانتینری دنیا خواهد شد این پروژه از ویژگی‌هایی همچون ساخت فندرهای مخروطی،استقرار سیستم پایش سلامت اسکله میلگردهای مقاوم‌سازی شده در مقابل خوردگی در دیوار اسکله بازرسی فنی تمامی مصالح و تجهیزات پروژه توسط شرکت دارای صلاحیت همگی برای اولین بار در پروژه های دریایی کشور و انجام مطالعات مانور شناور و مدلسازی حرکت و پهلوگیری کشتی صورت گرفته است.

همچنین در بندر شهید رجایی سه پست اسکله نفتی به بهره برداری می رسد که با این اقدام ظرفیت اسمی پایانه نفتی مجتمع بندری شهید رجایی  26 میلیون تن افزایش می‌یابد.

این افزایش ظرفیت تاثیر بسزایی در زنجیره تامین فرآورده های نفتی به عنوان یک کالای استراتژیک دارد . ضمن اینکه نیاز منطقه‌ای مجموعه‌ای مرتبط با تولید و انتقال فراورده ها را تامین خواهد کرد. احداث این پست اسکله نفتی به روش دلفینی با تمام تجهیزات برای پهلودهی شناورهای 100 هزار تومانی توسط متخصصان داخلی طراحی و از ظرفیت صنایع داخلی استفاده شده است.

در بندر شهید رجایی استان هرمزگان یک فروند شناور طناب گیر، یک فروند کشتی لایروب هاپر ساکشن،ساختمان مرجع دریایی سیستم جامع اطفا حریق و انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا از دیگر طرح هایی است که امروز با دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش تسنیم، در بندر امام خمینی نیز یک فروند کشتی لایروب  از نوع هاپر ساکشن با ظرفیت 4000 مترمکعب برای ارتقا ایمنی دریانوردی و رشد عملیات در بنادر تجاری و کمک به پهلوی شناورهای بزرگ خریداری شده است.

در بندر بوشهر سامانه دوربین مدار بسته و حفاظت الکترونیکی برای ارتقاء حفاظت فیزیکی و تصویری در راستای تامین امنیت و پدافند غیرعامل افتتاح خواهد شد.

7 پروژه بندری و دریایی در بنادر امیرآباد و نوشهر استان مازندران نیز به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه ها شامل یک دستگاه جرثقیل موبایلی ساحلی 60 تنی، ساختمان باشگاه ملوانان امیرآباد، ایستگاه شماره 2 آتش نشانی و کارخانه تولید آرد آرد بلغور ذرت و کنستانتره به ظرفیت 20 هزار و 200 تن در سال است.

سامانه دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیکی، ریل گذاری اسکله‌های جنوبی برای استفاده اجرای جرثقیلهای بکرا و  محوطه های کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان نیز در بندر بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/