شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#تاریخ#قدس

فلسطین| تلاش اسرائیل برای جعل تاریخ قدس/ هشدار حماس به صهیونیست‌ها درباره تخریب مسجدالأقصی


فلسطین| تلاش اسرائیل برای جعل تاریخ قدس/ هشدار حماس به صهیونیست‌ها درباره تخریب مسجدالأقصی

جنبش حماس به رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای جعل تاریخ قدس و تخریب مسجدالأقصی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، "محمد حماده" سخنگوی جنبش حماس در  قدس اشغالی  گفت که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف آثار باستانی مربوط به هیکل موهوم در بخش شرقی و قدیمی دیوارهای شهر قدس چیزی جز ادامه رویکرد اشغالگران برای جعل و سرقت تاریخ این شهر مقدس در راستای اجرای پروژه یهودی‌سازی قدس و نابودی هویت اسلامی و عربی آن نیست.
 
وی افزود: تجاوزات رژیم اشغالگر با جعل تاریخ پایان نمی‌یابد بلکه این رژیم تلاش می‌کند واقعیت را تغییر دهد و اعلام افتتاح خیابان آمریکایی در قدس نیز دلیلی جز ادامه شهرک‌سازی و توسعه پروژه موسوم به "قدس بزرگ" ندارد.  این خیابان که به نام "قدس بزرگ" نامگذاری شده است، مساحت گسترده‌ای از زمین‌های متعلق به اهالی بیت‌المقدس را اشغال کرده و امکان ارتباط روستائیان فلسطینی ساکن روستاهای اطراف قدس را با این شهر قطع می‌کند در حالی که شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری می‌توانند با سایر مناطق فلسطین اشغالی ارتباط داشته باشند.

حماده گفت: ادعای اخیر رژیم صهیونیستی درباره کشف آثار باستانی و افتتاح خیابان مذکور با بالابردن پرچم امارات در تل‌آویو که با بهره برداری از توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تحت حمایت بین المللی صورت گرفته، همزمان شده است.

سخنگوی حماس در قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای تخریب مسجدالأقصی هشدار  داد و گفت: تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جعل تاریخ کمکی به این رژیم نمی‌کند و قدس با هویت اسلامی عربی خود همچنان پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/