شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#رئیس‌جمهور#وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات ایران با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

دیدار

خبرگزاری رسمی عراق از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرده است.

شبکه «السومریه» به نقل از دفتر ریاست جمهوری عراق در این خصوص گزارش داد که دو طرف در کاخ «السلام» بغداد با یکدیگر دیدار کرده‌اند و وزیر اطلاعات ایران پیام تسلیت رهبری این کشور به مردم عراق را در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «الحسین (ع)» استان ذی قار به طرف عراقی منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین درباره تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست و همچنین توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای خدمت به منافع مشترک بحث و تبادل نظر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که برهم صالح بر «عمق روابط تاریخی با جمهوری اسلامی ایران و لزوم توسعه چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید و در عین حال، خاطر نشان کرده است که عراق مقتدر، امن، باثبات و دارای حاکمیت و با روابط متوازن با کشورهای عربی و اسلامی اطراف، عامل ثبات و نقطه تلاقی منافع مشترک کشورهای منطقه است و صلح و امنیت منطقه‌ای را تقویت می‌کند».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور عراق همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت این کشور از عراق به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و رویارویی با داعش تمجید کرده است.

در مقابل، وزیر اطلاعات ایران بر «اهمیت روابط مستحکم میان دو کشور و مردم آن، حمایت رهبری ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری‌های و هماهنگی‌های دوجانبه در رویارویی با تروریسم، افراطی‌گری و برقراری صلح در منطقه» تأکید کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، امروز، در بدو ورود به بغداد در محل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعربی عراق حضور یافت و به آنان ادای احترام کرد.

منبع: فارس