شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#اروپا#روسیه#رئیس جمهور

تقویت روابط مسکو و پاریس منجر به ثبات بیشتر در اروپا خواهد شد

پوتین

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر اهمیت روابط میان دو کشور، گفتگوی سازنده میان مسکو و پاریس را امری مهم در تقویت ثبات در اروپا خواند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام تبریک به «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود به مناسبت روز ملی فرانسه، ضمن تاکید بر اهمیت روابط میان دو کشور، گفتگوی سازنده میان مسکو و پاریس را امری مهم در تقویت ثبات در اروپا خواند.

بر اساس این گزارش، پوتین در پیام خود تاکید کرد: روابط میان کشورهای ما از تاریخی غنی و چشم اندازهایی گسترده برخوردار بوده و نقش مهم سنتی در هموار کردن مسیر مسائل بین المللی و موضوعات منطقه ای ایفا می کند.

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که توسعه گفتگوهای دوجانبه سازنده و همکاری مشارکتی در مقابله با تهدیدات و چالش های نو ظهور، منافع مردم روسیه و فرانسه را تامین کرده و به تقویت ثبات و فهم دوجانبه در قاره اروپا منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است فرانسه و آلمان از جمله کشورهای اصلی عضو اتحادیه اروپا هستند که طی ماه های گذشته، تلاش های گسترده ای در راستای نزدیک کردن روابط میان بروکسل و مسکو به کار بسته اند؛ هرچند این تلاش ها چندان موفق نبوده و اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته جاری، بار دیگر از تمدید تحریم های اقتصادی وضع شده خود علیه روسیه برای شش ماه دیگر خبر داد.

منبع: مهر