شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

سهامداران سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند

مدیرعامل بورس تهران گفت: در مواقعی برخی از سهامداران سجامی نیستند و شرکت‌ها هیچ دسترسی و اطلاعاتی از آن‌ها ندارد، بنابراین تا سهامداران سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، علی صحرایی افزود: سازمان بورس قصد دارد به صورت تدریجی مشکل عدم پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام را رفع کند.

وی در خصوص اینکه با توجه به شیوع کرونا و فرارسیدن فصل مجامع چند درصد از مجامع به صورت حضوری و چند درصد به صورت مجازی برگزار شده است؟، گفت: شرکت ما به صورت الکترونیکی مجامع را برگزار می‌کند، بالای ۸۰ هزار سهامدار داریم و برنامه ما این است که با سیستمی که راه‌اندازی کرده‌ایم، مجامع را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
 
صحرایی بیان کرد: حدود ۴۰ شرکت از شرکت‌های سپرده گذاری از مکانیزم رای گیری آنلاین استفاده کرده‌اند.
 
مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به این پرسش که چند درصد از شرکت‌ها سود مجامع را به صورت سجامی و چند درصد به صورت غیر سجامی پرداخت می‌کنند؟، گفت: تمام شرکت‌ها ملزم هستند که پرداخت سود را به صورت سجامی انجام دهند، ولی در مواقعی برخی از سهامداران سجامی نیستند و شرکت‌ها هیچ دسترسی و اطلاعاتی از آن‌ها ندارد، ولی ناشر دوست دارد به صورت سجامی سود آن‌ها را پرداخت کند.
 
صحرایی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بورس می‌تواند تمام شرکت‌ها را ملزم به پرداخت سود از طریق سجام کند؟، بیان کرد: این سازمان  قصد دارد که این الزام را به صورت تدریجی انجام دهد و در حال حاضر نیز این الزام برای ناشران وجود دارد و سود مجامع برخی از شرکت‌ها بسیار ناچیز است و صرفه اقتصادی ندارد که سهام دار به بانک برای دریافت سود مراجعه کند، البته این مشکل به مرور زمان حل خواهد شد.