شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#میشل عون#سعد حریری#تشکیل دولت

لبنان| سفر حریری به مصر و ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت/ تداوم اعتراضات در صیدا


لبنان| سفر حریری به مصر و ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت/ تدوام اعتراضات در صیدا

میشل عون ابراز امیدواری کرد که نشست امروز او با سعد حریری درباره تشکیل دولت شاخص‌های مثبتی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز با دکتر «محمود محیی الدین» مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول درباره اوضاع اقتصادی لبنان و نقش صندوق بین‌المللی پول در کمک به این کشور جهت بهبود اوضاع اقتصادی آن صحبت کرد.

میشل عون همچنین در خلال استقبال از هیئت فرانسه که برای بررسی اوضاع سیاسی لبنان وارد این کشور شده است تاکید کرد که تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید همچنان ادامه دارد و امیدواریم که نشست امروز با «سعد حریری» نخست وزیر مکلف شاخص‌های مثبتی داشته باشد.

وی همچنین درباره انفجار مهیب بندر بیروت که اکنون به سالگرد آن نزدیک می‌شویم اظهار داشت که تحقیقات در خصوص این جنایت همچنان ادامه دارد و هیچ گونه حمایت سیاسی از مقصران این حادثه وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهوری لبنان در ادامه درباره پرونده تشکیل دولت اظهار داشت که ما همچنان از ابتکار فرانسه حمایت می‌کنیم و لبنانی‌ها قدردان کمک‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به کشورشان هستند.

ساعاتی قبل سعد حریری حریری سفر خود به قاهره را آغاز کرد و قرار است در این سفر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و شماری از مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

طبق بیانیه صادر شده توسط دفتر رسانه‌ای سعد حریری او در این سفر آخرین تحولات و شرایط عمومی در لبنان و منطقه و همچنین روابط دو جانبه میان دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سعد حریری همچنین اعلام کرده که پس از پایان سفر خود در قاهره بعد از ظهر امروزبه دیدار میشل عون در کاخ ریاست جمهوری لبنان خواهد رفت. این در حالی است که حریری بدون توافق و هماهنگی با رئیس جمهور ساختار مورد نظر خود برای دولت آینده را تهیه کرده و قرار است آن را تحویل میشل عون بدهد. البته منابع آگاه گزارش می‌دهند که سعد حریری می‌داند رئیس جمهور ساختار مورد نظر او را رد خواهد کرد و به همین دلیل آماده استعفا بوده و احتمالاً امروز یا فردا استعفای خود را از ماموریت تشکیل دولت بعد از گذشت بیش از 9 ماه اعلام خواهد کرد.

براساس این گزارش احتمالا سعد حریری قبل از دیدار با میشل عون جلسه‌ای با «نبیه بری» رئیس پارلمان برگزار کند.

از طرف دیگر شهروندان لبنانی در مناطق مختلف این کشور در اعتراض به بحران سوخت شروع به تظاهرات کرده و شماری از معترضان قبل از رسیدن نیروهای ارتش به مدت چند ساعت راه دریایی در ورودی منطقه شمالی صیدا را مسدود کردند.

چند تن از جوانان معترض لبنانی همچنین در میان استقرار نیروهای امنیتی در اعتراض به بحران گازوئیل در این منطقه یک تانکر سوخت را توقیف کردند.

عصر سه شنبه تعدادی از خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در مقابل خانه وزیر کشور تحصن کردند.

معترضان توانستند به ورودی اصلی ساختمان وارد شوند و در پی آن درگیری‌هایی میان معترضان با نیروهای امنیتی رخ داد که به زخمی شدن شماری از دو طرف از جمله 20 نیروی امنیتی منجر شد.

لبنان در حال حاضر بدترین بحران اقتصادی تاریخ معاصر خود را تجربه می‌کند. واحد پول این کشور 90 درصد ارزش خود را از دست داده است.

این کشور با بحران سوخت هم مواجه است و دولت برای تامین سوخت و حمایت از واردات که بیشترین کالاهای اساسی و داروی کشور را شامل می شود، کمبود ارز دارد.

انتهای پیام/