شهرخبر

خواص درمانی بابونه

خواص درمانی بابونه
امروزه، محققان به طور فزاینده‌ای در حال بررسی اثربخشی بابونه در مدیریت بیماری‌ها، از جمله سرطان و دیابت هستند.

 چای بابونه یک داروی سنتی است که از گل‌های خشک بابونه تهیه می‌شود. قدرت انواع چای‌های بابونه متفاوت است، بعضی از آن‌ها حاوی گل بابونه به مراتب بیشتر از بقیه هستند. چای‌های پرقدرت نیز به احتمال زیاد در افرادی که آسیب پذیر هستند، عوارض جانبی ایجاد می‌کنند. در نتیجه، بی خطرترین شروع با دوز کم و افزایش به دوز‌های بالاتر به آرامی است. بابونه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئید‌ها است. این فلاونوئید‌ها نوعی ماده مغذی است که در بسیاری از گیاهان وجود دارد و نقش مهمی در اثرات دارویی بابونه دارند.

خواص بابونه
مزایای بالقوه چای بابونه، که بیشترین شواهد در مورد آن وجود دارد، شامل موارد زیر است:

۱. کاهش درد قاعدگی
چندین مطالعه چای بابونه را با کاهش شدت گرفتگی قاعدگی مرتبط دانسته است. به عنوان مثال مطالعه‌ای نشان داد که مصرف چای بابونه به مدت یک ماه می‌تواند درد گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد. زنان در این مطالعه همچنین اضطراب و پریشانی کمتری را در رابطه با درد پریود گزارش کردند.

۲. معالجه دیابت و کاهش قند خون
برخی مطالعات نشان داده است که چای بابونه می‌تواند قند خون را در افراد دیابتی کاهش دهد. تحقیقات نشان نمی‌دهد که بابونه جایگزین مناسبی برای دارو‌های دیابت است، اما ممکن است یک مکمل مفید برای درمان‌های موجود باشد.
به همین ترتیب، یک مطالعه نشان داد که مصرف مداوم چای بابونه ممکن است از افزایش قند خون جلوگیری کند. این اثر خطر طولانی مدت عوارض دیابت را کاهش می‌دهد، پیشنهاد می‌کند که بابونه می‌تواند نتایج دیابت را بهبود بخشد.