به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عباس حاجی زاده اظهارداشت: سالن 6000نفری شیراز بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه 24 تیرماه با حضور معاون وزارت ورزش وجوانان وبصورت ویدئو کنفراس توسط رییس جمهور افتتاح وبه بهره برداری می رسد.
وی افزود:این سالن به صورت کامل آماده بهره برداری است و هیچ مشکلی از نظر تاسیساتی ندارد و همزمان با این طرح بزرگ، ۱۲ پروژه دیگر ورزشی در شهرستان های دیگر استان فارس افتتاح می شود که شامل سالن 6000نفری شیراز _دو سالن چند منظوره_دو زمین بزرگ فوتبال چمن مصنوعی _و8 زمین چمن مصنوعی کوچک می باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: سالن ۶ هزار نفری با اعتبار بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان از بودجه طرح های ملی و همچنین ۱۲ پروژه دیگر با هزینه ۳۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند. سالن ۶ هزار نفره شیراز پس از ۱۳ سال انتظار، افتتاح می‌شود .
وی ادامه داد: محوطه سازی اطراف این سالن انجام و حدود ۲۰۰ اصله درخت برای ایجاد فضای سبز کاشته شده است و پنجشنبه در ساعت ۱۱با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس به بهره برداری می رسد و آماده میزبانی رقابت های مهم داخلی و خارجی هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در پایان گفت: از همه مدیران کل سابق که در به شروع این پروژه و پیشرفت و به سرانجام رساندن پروژه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می نمایم و از مسئولین دستگاه خدماتی به ویژه آبفا و برق و گاز و شهرداری شیراز و منطقه ده و به ویژه استاندار محترم و دکتر رضایی معاون عمرانی استاندار و دکتر جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری وبالاخص دکتر سلطانی فر وزیر محترم و مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که در به ثمر رساندن این پروژه تلاش وافری داشتند تشکر می نمایم.
سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است، این سالن قرار بود سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد و در سال ۹۵ ، عملیات ساخت این سالن ورزشی دوباره آغاز شد و ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.