«حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهور در  حاشیه دولت در خصوص برجام گفت: با توجه به اصل 60 قانون اساسی اعمال قوه مجریه از طریق رییس جمهور و وزرا خواهد بود، بنابراین موضوعی که آقای رییس  جمهور به آن اشاره کردند عمدتاً معطوف به موضوع برجام بود. موضوع برجام یک موضوع اجرایی است و جنس کار،  جنس اجراست و اصل 60 قانون اساسی هم صراحت دارد مبنی بر اینکه اعمال قوه مجریه از طریق رییس جمهور و وزرا انجام گیرد ،ورود بخش های دیگر در واقع نهادهای دیگر به موضوع برجام با توجه به جنس کار برجام و اصل 60 قانون اساسی به نوعی  محدودیت در اعمال اصل 60 قانون اساسی را به دنبال دارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع برجام یک موضوع اجرایی بود چنانچه نمایندگان محترم مجلس نظری راجع به برجام داشتند با توجه به جنس کار برجام قاعدتا باید به طرق دیگر و استفاده از ظرفیت های دیگر قانون اساسی راجع به موضوع برجام پیگیری می کردند.اگر اصل 60 قانون اساسی تمام و کمال اجرا می شد و امور اجرایی کاملا به رییس جمهور و وزرا واگذار می شد برجام به نتیجه رسیده بود و تحریم ها برداشته شده بود و امروز ما شاهد مسایل و مشکلاتی که در ارتباط با برجام با آن مواجه هستیم نبودیم.

امیری بیان کرد:  عنایت دارید که قانون اساسی کار را در کشور به سه بخش تقسیم کرده جنس کار یا جنس اجرایی است که به عهده قوه مجریه است یا جنس کار،  جنس تقویمی است که مربوط به نظام قانون گذاری است در واقع مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهیان و یا جنس کار قضایی است که به قوه قضاییه واگذار شده است. اصل 60 قانون اساسی صراحت دارد بر اینکه اموراتی که جنسشان جنس اجرایی است باید توسط رییس جمهور و وزرا انجام بگیرد و اعمال قوه مجریه از طریق رییس جمهور و وزرا است. صحبتی که آقای جمهور امروز راجع به بحث اصل 60 قانون اساسی داشتند این بود که من خدمت عزیزان توضیح دادم.