شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رامبد جوان

چراغ‌های "خندوانه" خاموش شد + فیلم


چراغ‌های "خندوانه" خاموش شد + فیلم

رامبد جوان شبِ گذشته در "خندوانه" اعلام کرد که از این پس، چراغ‌های اضافی دکورِ برنامه را به جهت صرفه‌جویی و فرهنگسازی استفاده درست از برق، خاموش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رامبد جوان در برنامه شبِ گذشته "خندوانه" که فینال فینالیست‌های مسابقه ادابازی پیگیری می‌شد به دو مطلب پرداخت؛ یکی اینکه به جهت سالروز حمید سمندریان کارگردان با سابقه و مدرس تئاتر کشور، نگاهی به مشکلات این قشر در ایام کرونا کرد و گفت: امیدوارم این کرونا دست از سرِ ما بردارد تا بتوانیم دوباره کنار هم تئاتر ببینیم و این هنر غنی کشورمان رونق پیدا کند. 

مطلبِ دوم، کار فرهنگسازی صرفه‌جویی برق بود که کارگردان "خندوانه" به سبکِ جالبی به آن پرداخت. او تأکید کرد که این روزها دچار مشکل و معضل استفاده نادرست از برق هستیم و برای کمک به این جریان، ما هم دست به کار می‌شویم و چراغ‌های اضافی خندوانه که به جهت زیبا شدن محیط برنامه و دکورِ "خندوانه" درست شده‌اند را خاموش می‌کنیم تا هموطنان‌مان هم این نکته را در دستور کارشان قرار دهند لامپ‌های اضافی منازل و محیط کاری‌شان را خاموش کنند تا همه بتوانیم در کنار هم از این انرژی بهینه و درست استفاده کنیم. 

تلویزیون چند روزی است که این موضوع را در قالبِ پویش و به کمک برنامه‌های پربیننده‌اش مثل "سیمای خانواده" پیگیری می‌کند. در قدمِ اول، پویش 15 دقیقه‌ای برنامه "سیمای خانواده" شبکه یک سیما برای صرفه‌جویی 400 مگاواتی مصرف برق، مطرح شد و بازتاب‌های بسیاری به دنبال داشت تا جایی که متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 13 «شبکه خبر» واکنش نشان داد.

برنامه تلویزیونی خندوانه , شبکه نسیم , تلویزیون , صدا و سیما , در قدم بعدی، شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، آموزش، کودک و امید به طور همزمان و در اقدامی مشترک ضمن فرهنگسازی در مصرف برق، از مردم‌ می‌خواهند با خاموش کردن چراغ ها و وسایل برقی غیر ضرور، به تنظیم مصرف در شبکه سراسری برق کشور کمک کنند.

و همین‌طور شبکه‌های استانی پویش "برای مردم" را با هدف مصرف بهینه انرژی (آب و برق" و پخش تولیدات مردمی از شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی در دستور کار قرار داد. این اتفاق به صورت هماهنگ در شبکه‌های مختلف سیما و فضای مجازی استان‌ها اجرایی می‌شود. 

راهکارهایی مانند خاموش کردن چراغ‌ها و پروژکتورها و پمپ‌های متعدد تزیینی در معابر که در حال حاضر خاموشی و قطع آنها لطمه‌ای به شغل، زندگی و امنیت مردم وارد نمی‌کند. در قالب پویش برای مردم، عموم علاقمندان می‌توانند از این مسئله عکاس گرفته و برای پخش از شبکه‌های استانی سیما یا انتشار در شبکه‌های اجتماعی به شماره‌های اعلام شده ارسال کنند.

همچنین صرفه‌جویی حداکثری در مصرف آب و برق برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها با هدف همراهی با بیماران خاص و نیازمند، از دیگر محورهای این پویش است.

پویش برای مردم، تنها به مصرف بهینه انرژی ختم نمی‌شود بلکه پذیرای دعوت به همدلی برای صاحب خانه‌ها، صاحبان مشاغل و خیرین نیز خواهد بود، بر این اساس علاقمندان به شرکت در پویش می‌توانند مصادیق این همدلی را برای شبکه‌های استانی ارسال کنند.

انتهای پیام/