شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#بیمارستان شهدای تجریش

رئیس بیمارستان شهدای تجریش: ظرفیت تخت‌های بستری تکمیل شد/ کارشکنی شهرداری برای راه‌اندازی بیمارستان جدید


رئیس بیمارستان شهدای تجریش: ظرفیت تخت‌های بستری تکمیل شد/ کارشکنی شهرداری برای راه‌اندازی بیمارستان جدید

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری و ICU در این بیمارستان گفت: عمده مراجعین به ویروس دلات مبتلا هستند؛ شهرداری در حال کارشکنی است و اجازه ساخت بیمارستان جدید را به ما نمی‌دهد.

دکتر رضا جلیلی خشنود در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان شهدای تجریش تهران، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بستری عادی و ویژه بیمارستان شهدای تجریش تکمیل شده است و طبق دستور ستاد مقابله با کرونای تهران و وزارت بهداشت، مشغول راه اندازی بیمارستان جدید شهدای تجریش هستیم که بتوانیم پاسخگوی درمان 400 تا 500 بیمار جدید مبتلا به کرونا باشیم اما متأسفانه شهرداری در حال کارشکنی است و اجازه ساخت بیمارستان را به ما نمی‌دهد!

ممانعت شهرداری از ساخت بیمارستان جدید برای پذیرش بیماران کووید

وی افزود: طبق دستور استانداری و ستاد مقابله با کرونا، این بیمارستان باید از لحاظ آب و برق و گاز آماده‌سازی شود و مابقی کارهای اداری و مجوز باید به مرور انجام شود زیرا اولویت فعلی، حفظ جان بیماران و مردم عزیز است اما متأسفانه شهرداری اجازه حفاری برای آب و برق و گاز را نمی‌دهد و از ساخت بیمارستان جدید، ممانعت می‌کند.

160 بیمار بستری هستند

خشنود ادامه داد: در حال حاضر هشت بخش از بیمارستان شهدای تجریش، زیر بار کروناست و بیش از 160 بیمار کرونایی بستری هستند و ما با مشکل نبود تخت خالی مواجه هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ما از وزارت بهداشت مجوز ساخت بیمارستان جدید را داریم و تنها مشکل، عدم ارائه مجوز از سوی شهرداری تهران است؛ پیشرفت فیزیکی بیمارستان 94 درصد است و هشت بخش نیز آماده شده‌اند و اگر کارشکنی‌ها صورت نگیرد طی یک ماه می‌توانیم ساخت این بیمارستان را تکمیل کنیم.

عمده مراجعین به ویروس دلتا مبتلا شده‌اند!

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به این‌که عمده بیماران کرونایی، با علائم واریانت دلتا به این بیمارستان در شمال تهران مراجعه می‌کنند، تشریح کرد: شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در سنین کودکی و نوجوانی هستیم. در ماه‌های قبل درگیری اطفال با بیماری کرونا بسیار کمتر بود اما در حال حاضر با گسترش شیوع واریانت دلتا، میزان ابتلای گروه‌های سنی پایین‌تر بیشتر است و ابتلای خانوادگی به کرونا از نوع جهش یافته، در حال افزایش است که ناشی از شرکت خانوادگی در مراسم و تجمعات است.

افراد واکسینه شده همچنان ماسک بزنند!

وی با اشاره به سرایت بالای ویروس دلتا، تصریح کرد: ما همچنین شاهد افزایش ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که واکسن کرونا زده‌اند نیز هستیم و به علت شیوع ویروس جهش یافته، افرادی که واکسن کرونا زده‌اند نیز باید از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به افزایش ترافیک در خیابان‌های نزدیک این بیمارستان، خاطرنشان کرد: طرحی از سوی شهرداری در حال اجراست که قرار است در حد فاصل میدان تجریش تا قدس، سه لاین سنگفرش شود و بار ترافیکی به خیابان دربند و کوچه حمید منتقل شود که این امر منجر به افزایش بار ترافیکی جلوی بیمارستان خواهد شد که از شورای شهر تهران درخواست داریم این طرح را مورد بازبینی قرار دهد.

انتهای پیام/