شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قیمت#تاریخ

افزایش بیش از ۹۰ درصدی قیمت شکر از ابتدای سال

افزایش بیش از ۹۰ درصدی قیمت شکر از اوایل سال تا کنون

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۰ درصد دیگر به نرخ شکر اضافه شد و نرخ شکر ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی به ۱۲ هزارو ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، قاسمعلی حسنی درباره وضعیت بازار شکر گفت: هرکجا بحث از سهمیه، کوپن، ارز نیمایی و دستوری باشد فساد و مشکلاتی پیش می‌آید.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: شکر بعد از عید ۵ رقم بود و نرخ‌های آن شامل ۶ هزار و ۶۵۰ برای واحدهای صنفی و صنعتی، ۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده، ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان برای بخش دیگر صنعتی، ۱۵ هزار تومان برای مصرف‌کننده یک کیلویی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان آزاد بنکداری بود.

وی افزود: به ۵ نرخ بودن شکر ایراداتی گرفتیم و تصمیم گرفتند تعدیل نرخ کنند که در اوایل خرداد ۷۲ درصد نرخ شکر را افزایش دادند و نرخ شکر ۶ هزارو ۶۵۰ تومانی به ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان تغییر پیدا کرد.

حسنی بیان کرد: در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۰ درصد دیگر به نرخ شکر اضافه شد و نرخ شکر ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی به ۱۲ هزارو ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرد بنابراین از اوایل سال تا به حالا بیش از ۹۰ درصد افزایش قیمت شکر در بخش مصوب دولتی داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: قیمت شکری که هم‌اکنون استفاده می‌کنیم باقیمت جهانی شکر برابری می‌کند و هیچ‌گونه یارانه از طرف دولت به شکر داده نمی‌شود.

منبع: میزان