شهر خبر

در ادامه تنش واشنگتن-مسکو بر سر حملات سایبری؛

آنتونی بلینکن: علیه هکرهای مستقر در روسیه اقدام می کنیم

آنتونی بلینکن: علیه هکرهای مستقر در روسیه اقدام می کنیم

وزیر خارجه آمریکا با تکرار تهدیدهای قبلی واشنگتن مبنی بر اقدام علیه هکرهای مستقر در خاک روسیه مدعی شد که کشورش در حال همراه ساختن متحدانش برای انجام این اقدامات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده این مسئله را برای روسیه کاملاً مشخص کرده است که چنانچه مسکو نتواند با هکرهای مستقر در خاک خود برخورد کند، آمریکا علیه آنها اقدام خواهد کرد.

بیلنکن در نشست فناوری های نوظهور جهانی کمیسیون امنیت ملی در مسئله هوش مصنوعی گفت: ما در حال کار هستیم که متحدان و همکاران را جهت نشان دادن عکس العملی جمعی برای وقتی که دیگران مشغول فعالیت های سایبری بدخواهانه و مخرب هستند، با خود همراه سازیم.

بلینکن مدعی شد که ۲۲ کشور از نتیجه گیری واشنگتن درباره نقش روسیه در حملات سایبری حمایت کرده اند.

وی گفت: این مهم است چرا که وقتی همگی یکصدا می شویم به طور موثرتری می توانیم از اعمال بد آینده جلوگیری کنیم.

بلینکن اضافه کرد: پیام ما روشن است، کشورهایی که به مجرمان سایبری پناه دهند مسئول اقدام کردن (علیه آن مجرمان) هستند. چنانچه آن کشورها اقدامی انجام ندهند، ما (آمریکا) انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شده بود همانطور که بایدن به پوتین صریحاً گفت، چنانچه دولت روسیه اقدامی علیه مجرمین مستقر در خاک روسیه نمی‌تواند انجام دهد یا انجام ندهد، ما اقدام خواهیم کرد یا حق انجام اقدام از جانب خود را محفوظ خواهیم داشت. وی همچنین گفت: در گفتگوهایمان – که مستقیماً در حال انجام بوده است – صریحاً در حال انتقال این پیام هستیم.

اشاره وی به انجام گفتگوهای آمریکا و روسیه درباره امنیت سایبری بوده که از چندی پیش آغاز شده است.

ساکی در پایان سخنان خود مدعی شده بود: گفتگوهای در سطح متخصصین و مذاکرات و تماس‌های فعلی بخش مهمی از قدم‌های بعدی و نتایج این مذاکرات هستند و فراتر از اینها اینکه فکر کنم که پیام مشخص است و رئیس جمهور صریحاً اعلام کرده است و ما در حال اعلام آن هستیم و خواهیم بود که حتی با وجود این عوامل مجرم که نمی‌گوییم از جانب دولتی هستند یا توسط دولتی هدایت می‌شوند، آنها (روسیه) مسئولیت خواهند داشت.