شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#کاهش قیمت

عقب نشینی پیاپی دلار، سقوط قیمت ادامه دارد؟

عقب نشینی پیاپی دلار، سقوط قیمت ادامه دارد؟

برای دومین روز پیاپی شاهد کاهش قیمت دلار در بازار هستیم، آیا کاهش قیمت دلار ادامه دار خواهد بود؟

به گزارش تحریریه، کاهش قیمت دلار برای دومین روز پیاپی را در بازار ارز شاهد هستیم و تا این لحظه قیمت دلار آمریکا بیش از 250 تومان کاهش یافته است. ضمن اینکه روز گذشته نیز دلار نزدیک به همین رقم کاهش قیمت را تجربه کرده بود.

اعلام رسمی وزارت خارجه آمریکا برای آزادسازی دسترسی ایران به منابع بلوکه شده خود در ژاپن و کره جنوبی به بهانه کاهش قیمت دلار تبدیل شده است، اما چنانچه میز اقتصاد تحریریه بارها تاکید کرده است، قیمت دلار؛ با یا بدون تحریم؛ به دلیل افزایش 10 برابر عایدات ارزی کشور نسبت به زمان مشابه سال 1399 کاهش قیمت پیدا می کند.

تنها دلیلی که دولت حسن روحانی بازی با نرخ ارز را تا 20 روز مانده به پایان دولت ادامه داد این بود که هم گیرندگان دلار 4200 تومانی که از نزدیکان دولت هستند تا حداکثر ممکن منتفع شوند و هم اینکه با تحویل دلار در عددی پایینتر از 20 هزار تومان؛ کارنامه مصیبت بار خود را آراسته و مذاکره برجامی را به عنوان دستاورد دولت خود در آینده بسته بندی مجدد کرده و به عنوان یک کارت تبلیغاتی در فضای سیاسی ایران استفاده کند.

انتظار می رود که قیمت دلار تا زیر 20 هزار تومان تا پیش از نیمه مرداد و زمان تحویل دولت به سید ابراهیم رئیسی ادامه پیدا کند.

پایان/