شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#رئیس جمهور

روحانی: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حق ملت ایران است

رئیس جمهور با تاکید براینکه یکی از اهداف بسیار مهم دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حق ملت ایران در زمینه های مختلف بود، گفت: شرایط امروز کشور بخاطر مشکلات مربوط به واردات است، در این شرایط باید حرف راست و واقعیت ها را به مردم بگوییم.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیئت دولت اظهارکرد: یکی از اهداف بسیار مهم دولت احقاق حقوق ملت در زمینه مسائل فناوری‌های مدرن، نجات اقتصاد، تجارت و تولید کشور بود، این هدف اصلی و مهم ما در دولت یازدهم بود و به نحوی در دولت دوازدهم هم تکرار شد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و مقاومت و ایستادگی ملت، توانستیم قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل تصویب شده بود، لغو کنیم، افزود: در تاریخ سازمان ملل چنین اقدامی بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسی تصور نمی‌کرد پرونده مطالعات ادعای موسوم به pmd حل شود و یا اینکه فعالیت‌های غنی‌سازی ایران به صورت قانونی پذیرفته شود، گفت: کاری که دولت یازدهم در این زمینه انجام داد اقدامی ارزشمند در تاریخ کشور در زمینه فعالیت‌های سیاسی و روابط بین المللی است.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این همه سال پس از پیروزی انقلاب، تک رقمی بودن نرخ تورم سابقه نداشت. از اول انقلاب به بعد سال‌هایی داشتیم که تورم تک رقمی بود، اما این که سه سال نرخ تورم را تک رقمی کنیم با حرکتی که ایجاد شد، سابقه نداشت.

روحانی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی را از سال ۹۳ به بعد مثبت کردیم، افزود: در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد. رشد اقتصادی دو رقمی در سایه مذاکره انجام شد. در سایه مذاکره، تعامل سازنده و توافق، به توافق رسیدیم.

روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند که شما با دنیا توافق کردید، اما ممکن است که دنیا توافق را بشکند، گفت: پیغمبر هم توافق می‌کرد و طرف مقابل توافق را می‌شکست. به هر حال ممکن است عهدی بسته شود و آن‌ها بشکنند، اما ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ و چندماه از ۹۷ هم این عهد باقی ماند. اما آدمی که مجنون سیاسی بود، در آمریکا روی کارآمد و تحت فشار اسراییل، عربستان، ارتجاع منطقه و تندرو‌های آمریکا قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه یکی از اهداف بسیار مهم دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حق ملت ایران در زمینه های مختلف بود، گفت: شرایط امروز کشور بخاطر مشکلات مربوط به واردات است، در این شرایط باید حرف راست و واقعیت ها را به مردم بگوییم.

 

 

تکمیل می شود