به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: بیست و سوم تیرماه در تقویم ما به عنوان روز تعامل سازنده با جهان آمده است، پس از اقدامات دولت یازدهم برای از بین بردن تحریم ها و احقاق حقوق ملت، روز ۲۳ تیر سال ۹۴ بود که ما به توافق رسیدیم به همین دلیل این روز نام گذاری شد.
 
 
وی افزود: یکی از اهداف دولت ما احقاق حق ملت در زمینه مسائل اقتصادی، فناوری و تولید بود، این هدف اصلی و‌ مهم در دولت یازدهم بود و در دولت دوازدهم هم تکرار شد. اینکه دنیا قبول کند ایران طبق قانون می تواند غنی سازی داشته باشد هم از مشکلات بود، رفع تحریم ها هم به سادگی انجام نمی شد، به ما هم می گفتند شدنی نیست. کاری که دولت یازدهم انجام داد و در تاریخ کشور ما به عنوان حرکتی مهم در روابط بین الملل ثبت است این است که ما توانستیم در صد روز اول به یک توافق موقت با ۵+۱ برسیم.

روحانی ادامه داد: قرار بود فروش نفت ما به صفر برسد و اواسط سال ۹۳ حتی یک بشکه نفت به فروش نرود، تحریم ها متوقف شد، بانک مرکزی آزاد شد و‌ کلیاتی هم طرفین در توافق موقت پذیرفتند که ایران تا یک حدی می تواند، غنی سازی داشته باشد.

وی افزود: در سه سالی که تحریم برداشته شد پالایشگاه ها را تقویت کردیم و در پتروشیمی اقدامات بزرگی را آغاز کردیم، بر همین اساس هم در جنگ اقتصادی توانستیم مقاومت کنیم.

در حال تکمیل..