به گزارش برنا؛ محسن جهانی، معاون امور اجتماعی بنیاد احسان در اختتامیه رویداد مثبت دو با رویکرد خانواده، افزایش جمعیت و آسیب شناسی مشکلات خانواده گفت: ما با مسائل مختلف اجتماعی در جامعه روبه رو هستیم که برخی از آنها نوظهور هستند و برخی ریشه تاریخی دارند و آحاد مردم را درگیر کردند و شکل جدیدی به خود گرفتند.

او افزود:طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و... برای جامعه مشکل ایجاد کرده است. یک سری نهادهای خودجوش همیشه وجود داشتند و کار می‌کردند اما یکی از راهکارهایی که بنیاد احسان و بسیج دانشجویی به سمت آن رفتند نوآوری اجتماعی بود یعنی تلاش کردیم به ایده های موجود اکتفا نکنیم بلکه با جریان نوآوری اجتماعی تمامی آحاد جامعه را برای حل این مسائل آماده کنیم.

جهانی تصریح کرد: در مرحله اول بر یک برش از مسائل مبتلابه جامعه تمرکز کردیم و به دانشجویان، اساتید و... فراخوان دادیم تا ایده پردازی کنند که خداروشکر استقبال خوبی شکل گرفت در مرحله دوم دیدیم نیازمند توانمندسازی هستیم بنابراین از فعالان این حوزه دعوت کردیم تا توانمندسازی ایده ها را انجام دهند و در مرحله آخر از مجموعه های مختلف دعوت کردیم تا از ایده های برگزیده حمایت کنند.

معاون اجتماعی بنیاد احسان گفت:موتور تولید آسیب های اجتماعی خاموش نخواهد شد بنابراین اگر سمت جریان نوآوری اجتماعی و کمک گرفتن از آحاد مردم نرویم قطعا نه تنها تعداد آنها بیشتر می‌شود بلکه نمی‌توانیم بر آنها فائق بیاییم.

او افزود: در مسائل اجتماعی مدلی نداریم که با کمک چند دستگاه حل شود بلکه نیازمند کمک آحاد جامعه هستیم انشالله این رویداد گام خوبی در این مسیر باشد که در ابتدا با مسائل خانواده آغاز کرد تا به سایر آسیب ها برسد