به گزارش برنا، کتابی جدید درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا افشا کرده است که «رودی جولیانی» وکیل شخصی او، از این مقام سابق آمریکایی خواسته است تا در هر حالتی خود را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کند.

بنابر گزارش گاردین، در بخشی از این کتاب افشاگرانه به وقایع شب پیش از اعلام نتایج انتخابات پرداخته شده و آمده است جولیانی از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ خواسته است تا در هر حالتی رئیس جمهور سابق آمریکا را پیروز انتخابات بدانند.

این کتاب به قلم دو خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست و با نام «خودم به تنهایی از پسش برمیام: سال آخر فاجعه ترامپ» منتشر خواهد شد. در بخشی از این کتاب آمده است: «ترامپ صبح روز اعلام نتایج انتخابات سرحال بود و نزدیکان او از اختلاف بسیار میان آرای او و بایدن و پیروزی او صحبت می‌کردند.»

این دو روزنامه‌نگار همچنین می‌گویند ترامپ هرگز تصور پیروزی بایدن را نداشته و به دستیاران خود گفته است: «نمی‌توانم تصور کنم به چنین آدمی ببازم.»

مسئول ستاد انتخاباتی ترامپ در جلسه‌ای خصوصی به او گفت نتایج اولیه انتخابات به نفع او بوده است، اما در صورت شمارش آرای پستی اختلاف او با جو بایدن کاهش خواهد یافت.

براساس متن این کتاب، پیش از اعلام نتایج انتخابات جولیانی با «بیل استپین» مسئول ستاد انتخاباتی ترامپ، و «مارک میدوز» رئیس دفتر کارکنان او، و همچنین «استفان میلر» مشاور کاخ سفید، دیدار و درباره روند شمارش آرا رایزنی کرده است.

گفته می‌شود ترامپ از جولیانی پرسیده است: «در میشیگان اوضاع از چه قرار است؟»

استپین، میلر و میدوز به ترامپ پاسخ دادند که هنوز برای اعلام اوضاع زود است، اما جولیانی به او گفته است: «فقط بگو ما بردیم.»

دستیاران ترامپ می‌گویند در پنسیلوانیا نیز همین مکالمه برقرار شده است.

نویسندگان این کتاب می‌گویند جولیانی تنها نقشه‌ای که برای انتخابات داشت این بود که ایالت پس از ایالت، بدون هیچ استنادی، پیروزی ترامپ را اعلام کند.

این درحالیست که مارک میدوز به او گفته بود: «ما نمی‌توانیم این موضوع را اعلام کنیم.»