پیشکسوت پرسپولیس در آستانه صعود فجرسپاسی به لیگ برتر و دربی سرخابی ها در گفتگوی ویژه ای با خبرنگار برنا، صحبت های جالبی را مطرح کرد.

ماحصل گفت و گو با مهرزاد معدنچی را می توانید در زیر بخوانید:

لیگ برتری شدن فجرسپاسی را تبریک می گوییم!

هنوز کار صعود ما به لیگ برتر تمام نشده و ما یک بازی مهم تا رسیدن به این اتفاق خوشایند را پیش رو داریم و پس از آن خودمان را لیگ برتری می دانیم. درست است که تیم ما در هفته پایانی برابر تیم گل ریحان که سقوطش مسجل شده بازی دارد اما ما اصلا به این موضوع توجه نداریم. متاسفانه در لیگ یک بحث و داستان تبانی وجود دارد اما ما بی توجه به همه این مسائل و با تمرکز بالا به پیروزی در این بازی فکر می کنیم. حریف مان با انگیزه به میدان خواهد آمد. فجر سپاسی سال هاست نشان داده یکی از پاک ترین تیم های فوتبال ایران است. ما فکر می کنیم در بازی آخر با هوادار یا بادران که مدعی صعود هستند بازی داریم و با تمام قوا برای پیروزی در این دیدار می جنگیم تا با قهرمانی جشن صعود بگیریم.

از وضعیت فجر برای ما صحبت می کنید؟

شرایط خاص جدول و فشردگی امتیازات بین مدعیان وضعیت خاصی را برای ما ایجاد کرده است. در بازی اخیر هم کار سختی برابر شاهین داشتیم و من از چند هفته قبل شرایط سخت این بازی را به بچه های مان گوشزد کرده بودم. به هر صورت ما پیروزی خوبی را برابر شاهین کسب کردیم و حالا با و روحیه ویژه ای برای بازی برابر گل ریحان آماده می شویم. بچه های ما آن قدر توانایی فنی و غیرت دارند که ما با پیروزی در دیدار آخر جشن قهرمانی و صعود به لیگ برتر را برگزار خواهیم کرد.

شادی شبانه هواداران فجر هم  اتفاق جالبی بود که رخ داد.

شادی حق این مردم است. بین هواداران فجر، طرفداران پرسپولیس و استقلال هم حضور دارند و حق شان است که مثل سال های قبل شاهد حضور این تیم در لیگ برتر و بازی این تیم برابر سرخابی ها باشند. سال های زیادی است که فجر از حضور در لیگ برتر محروم است اما با توکل به خدا و تلاش بچه ها و حمایت سردار بوعلی که به عنوان فرمانده سپاه حمایت و کمک زیادی از تیم کردند، فجر را به لیگ برتر بازمی گردانیم. واقعا این نسل نیاز به شادی دارد و باید با حضور در ورزشگاه ها این اتفاق رخ بدهد. متاسفانه در حال حاضر کرونا مانع از حضور مردم خوب و فوتبالدوست شیراز در ورزشگاه ها شده. من فراموش نمی کنم زمانی که خودم بچه بودم وقتی پرسپولیس به شیراز می آمد به ورزشگاه می رفتم با بازی این تیم برابر فجر و برق را تماشا کنم و خوشحالی آنها را از حضور در لیگ برتر می فهمم. با حضور این همه هوادار خونگرم مسوولان دیگر دنبال چی هستند؟ این شادی حق مردم است و خوشحالم در این شادی سهمی داشته ام و امیدوارم مسوولان با حمایت از ما و مسوولانی مثل سردار بوعلی به ما کمک کنند باز هم این مردم را شاد کنیم. 

نوبتی هم باشد نوبت پرسپولیس است. شرایط حال حاضر سرخ پوشان را چگون ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس در سال های اخیر شرایط و وضعیت خوبی داشته و نتایج این تیم هم نتایج فوق العاده ای بوده که منجر به چندین و چند قهرمانی شده است. حالا که خودم مربی شده ام بعضی شرایط را بهتر درک می کنم. پرپسولیس با حضور کادرفنی خوب و مدیریت کارآمد و نظم تیمی و انسجام فنی خوبی که دارد در حال حاضر فراتر از ایران است. در این شرایط واقعیت امر این است که این تیم  یکی از بهترین و آماده ترین تیم ها در سطح آسیا محسوب می شود.

با وجود برتری فنی و فوتبالی، این روزها هجمه های زیادی روی پرسپولیس وجود دارد. در این خصوص توضیحی ندارید؟

تیمی که در سه سال، دو فینال آسیا حضور پیدا می کند، ثابت کرده که خمیر مایه لازم را برای موفقیت و قهرمانی دارد و نیازی به حمایت از شخص یا ارگانی را ندارد. فکر می کنم یکسری از افراد برای جلب توجه در رسانه ها و مطرح شدن در فضای مجازی هستند. چرا این افراد مثل امثال پیروز قربانی در مورد پرسپولیس حرف نمی زنند؟ در فوتبال زبان منطق و  مسائل فنی باید مطرح باشد نه حرف هایی این چنینی. بیایدد واقع بین باشیم و این موضوع را قبول کنیم که قدرت فنی و فوتبالی پرسپولیس این تیم را در آستانه گلات قهرمانی در لیگ برتر قرار داده است و نخواهیم موفقیت های این تیم را با زیر سوال ببریم. در حال حاضر اختلاف 2 امتیازی پرسپولیس و سپاهان رقابت در صدر را تماشایی کرده اما من اعتقاد دارم این تیم با شخصیتی که دارد و حضور کادرفنی باتجربه و رهبری مثل سیدجلال در زمین،  امسال هم قهرمان لیگ خواهد شد.

دربی جام حذفی را پیش روی داریم. در مورد این بازی چه نظری دارید؟

دربی همیشه از اهمیت و حساسیت خاصی برای دو تیم و هواداران آن برخوردار است و ربطی ندارد این بازی برای لیگ باشد یا جام حذفی و یا حتی بازی دوستانه. به هر صورت در این بازی معمولا تیمی موفق و برنده می شود که روز بازی از تمرکز و آرامش بیشتری برخوردار باشد. نتایج خوب استقلال و شرایط فوق العاده ای که درحال حاضر برای پرسپولیس می بینیم این دیدار را جذاب تر خواهد کرد. من امیدوارم در این دیدار نمایش خوبی را از دو تیم شاهد باشیم و پیش بینی من این است که پرسپولیس با گل های ترابی و کنعانی این بازی را با نتیجه دو بر یک به نفع خود پایان خواهد داد.

بدترین و بهترین خاطره ای که از دربی دارید، چیست؟

یک خاطره بد از دربی دارم و یک خاطره بد تر!( باخنده). خاطره بدم اتفاقی بود که در دربی توپ لو دادم و متاسفانه همان توپ تبدیل به گل برای استقلال شد و پس از آن بازی من مقصر شناخته شدم و علی آقا( پروین) لطف زیادی به من داشتند. اما خاطره بدترم پنالتی بود که در دربی از دست دادم. البته در از دست دادن آن پنالتی مقصر برادرم بود! برای آن بازی برادرم به استادیوم آمد تا دربی را از نزدیک تماشا کند . من از او خواستم به ورزشگاه نیاید اما او حرفم را گوش نکرد. حضورش در ورزشگاه باعث شده بود تمرکزم را از دست بدهم و آن پنالتی را خراب کنم و بهترین خاطره ام از دربی بردی بود که با گلزنی من و زنده یاد مهرداد اولادی به دست آوردیم. 7