شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#چین

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور چین و ترکیه درباره روابط دوجانبه


گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور چین و ترکیه درباره روابط دوجانبه

رؤسای جمهور چین و ترکیه در گفتگویی تلفنی بر ضرورت تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل‌ونقل و سلامت تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و همتای چینی وی «شی جین‌پینگ» روز سه‌شنبه به صورت تلفنی در خصوص موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

اداره روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بهبود روابط ترکیه-چین به‌ویژه در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل‌ونقل و سلامت، محور گفتگوی تلفنی اردوغان و شی جین‌پینگ بوده است.

بر اساس این بیانیه، اردوغان با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان ترکیه و چین به شمار می‌رود، تأکید کرد که در حال حاضر همکاری‌های گسترده‌ای میان دو کشور در همه حوزه‌های اقتصادی و دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و کارگروه‌های مشترک دو کشور به این همکاری‌ها شتاب بیشتری خواهند بخشید.

رسانه‌های چینی نیز گزارش دادند که شی جین پینگ در گفتگوی تلفنی با اردوغان آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌ها با ترکیه به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم و مهار همه‌گیری کووید-19 ابراز داشته است.

انتهای پیام/.