به گزارش برنا، دکتر مسعود سلطانی فر در دیدار با ورزشکاران المپیکی که عصر امروز در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛ تلاش ورزشکاران المپیکی و مجموعه ورزش کشور را در کسب سهمیه، کارنامه پرافتخاری دانست.

او تاکید کرد : یقین دارم که که قهرمانان کشورمان در بازی های المپیک همچون همه مردم که هر تپش قلب و جوشش خونشان برای سربلندی و بزرگی ایران است ، نهایت تلاش خود را برای موفقیت در این رویداد مهم بکار خواهند بست.

وزیر ورزش و جوانان فرآیند آماده سازی کاروان ورزشی ایران برای بازی های المپیک را مورد توجه قرار داد و گفت: روند اماده سازی ورزشکاران ایران برای بازی های المپیک از بازی های کشورهای اسلامی آغاز و سپس به بازی های داخل سالن ترکمنستان رسید و در نهایت در بازی های آسیایی جاکارتا هم بیشترین تعداد مدال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ارمغان آمد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در بازی های المپیک جوانان هم رسیدن به جایگاه هفتم رده بندی مدال ها که نسبت به دوره قبل ارتقا هفده پله ای را بدنبال داشت ، همگی بیانگر روند رو به رشد و توسعه ورزش کشور بود.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه تعداد سهمیه کسب شده در بازی های المپیک توکیو نسبت به هشت دوره حضور ایران در قبل از انقلاب اسلامی و هشت دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، دارای رکورد بیشترین سهمیه است ،افزود : برای این سهمیه ها اهتمام خوبی صورت گرفت و فارغ از هر نتیجه ای که در توکیو رقم بخورد ، تک تک ورزشکاران المپیکی ما قهرمان و پهلوان هستند که این فرصت را دارند در بزرگترین رویداد ورزش قهرمانی دنیا حضور پیدا کنند چرا که المپیک ، محل رقابت نخبه ترین ، زبده ترین و بهترین ورزشکاران سراسر جهان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در تمام رشته ها، کسب سهمیه یک افتخار بزرگ محسوب می شود، بطوریکه در بسکتبال و والیبال از دویست کشور دنیا ، توانستیم در بین دوازده کشور برتر قرار بگیریم یا در شمشیر بازی در بین هشت تیم اول هستیم و در دیگر رشته ها هم ورزشکاران ما جزو ١٦ یا ٣٢ نَفَر برتر قرار دارند که بدون شک کسب سهمیه ها پس از مرارت ها، مشقت ها و اردوهای طولانی مدت و مسابقات سخت بدست آمده که فوق العاده ارزشمند است‌.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: ما در پیشگاه ملت بزرگ ایران شهادت می دهیم که تک تک ورزشکاران ، مربیان و مدیران و روسای فدراسیون های آنها ، نهایت تلاش ، همکاری و عزم و اراده را داشتند و به منصه ظهور رساندند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما هم در این مدت تلاش کرد که ارامش ، همگرایی و هماهنگی که نیاز است اعمال شود تا جاییکه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های ورزشی زبانزد خاص و عام شد و این ارامش و همدلی را بسیاری از اهالی ورزش منحصر به فرد و بی سابقه ارزیابی کردند که شایسته است از دکتر صالحی امیری ، اقای محمود خسروی وفا و روسای فدراسیون ها به دلیل سعه صدر تشکر کنم.

 

دکتر مسعود سلطانی فر با بیان اینکه همدلی و همگرایی در بدنه مدیریتی ورزش کشور باعث حل بسیاری از مشکلات ورزش شد ، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی المپیکی ها انجام دادیم تا جاییکه کمک هزینه برای ١٨ ماه به انها پرداخت شد و پاداش هایی هم مازاد براین حمایتها در نظر گرفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دعای خیر مردم پشت سر قهرمانان است و مجموعه مدیریتی کشور هم با تلاش زیاد بهترین شرایط را برای موفقیت انها فراهم کرده است.