شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب

هشدار؛ این 11 استان مراقب سیلاب ناگهانی باشند

کدخبر: 426009
ضیائیان گفت: هشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان کشور صادر شده است.
 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان هشدار داده و از افزایش آلودگی هوا به دلیل خیزش گردوخاک در سه استان خبر داده است.

ضیائیان افزود: در حال حاضر برای برخی استان‌ها هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

او ادامه داد: بیشترین نگرانی ما از بابت بارش‌ها در استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

این کارشناس هواشناسی گفت: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ، روز  چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، غرب کرمان و روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس پیش بینی می شود.

او افزود: بر این اساس احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و رودخانه‌ها در این دو روز وجود دارد و احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید در ۴ استان کشور خبر داد و گفت: در استان‌های مرکزی به ویژه قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید همراه گرد و خاک خواهیم داشت.