شهر خبر

از سوی سخنگوی دولت؛

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شد

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شد

سخنگوی دولت فرانسه تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی این کشور را برای سال آینده میلادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است در ۱۰ آوریل سال میلادی آینده برگزار شود.

این خبر را «گابریل اتل»، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده و افزوده است که دور دوم این انتخابات نیز دو هفته بعد در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

همچنین براساس اعلام خبر از سوی این مقام مسئول فرانسوی، انتخابات پارلمانی این کشور نیز قرار است در ۱۲ و ۱۹ ژوئن سال میلادی آینده برگزار شود.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور کنونی فرانسه از می ۲۰۱۷ تا کنون برای یک دوره پنج ساله قدرت را در کاخ الیزه پاریس در دست دارد و براساس قانون اساسی فرانسه برای یک دوره متوالی دیگر نیز می تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود.

فرانسه کمتر از دو ماه پیش نیز شاهد برگزاری یک انتخابات منطقه ای بود که میزان مشارکت در آن بسیار پائین اعلام شد. در همین ارتباط نیز روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داده بود که بیش از دو سوم فرانسوی ها در انتخابات منطقه ای به پای صندوق های رای نرفته اند و عدم مشارکت فرانسویان به رقمی بین ۶۶.۱ تا ۶۸.۶ درصد رسید که بی سابقه بوده است.

عملکرد دولت کنونی در چهارسال گذشته در موضوعات مختلفی از سوی مردم فرانسه مورد انتقاد قرار گرفته است؛ موضوعاتی همچون نحوه مدیریت ناکارآمد بحران کرونا، اظهارنظرات نسنجیده پیرامون اسلام و ماجرای کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام، شکل گیری جنبش جلیقه زردها و غیره، اگرچه رهبران و هم حزبی های مکرون رئیس جمهوری کنونی فرانسه حاضر به پذیرش ضعف های خود در در طول چهارسال گذشته نیستند.