شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#گفتگو

جزئیات دیدار روسای جمهور روسیه و بلاروس

دیدار

«ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور روسیه و بلاروس طی دیدار امروز خود با یکدیگر در سنت پترزبورگ، در خصوص تلاش‌های غرب برای حفظ شرایط موجود علیه بلاروس گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور روسیه و بلاروس طی دیدار امروز خود با یکدیگر در سنت پترزبورگ، در خصوص تلاش‌های غرب برای حفظ شرایط موجود علیه بلاروس گفتگو کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام این خبر گفت: (دستور کار دو طرف) مذاکره در خصوص تلاش‌های غرب برای حفظ شرایط موجود علیه بلاروس بود.

به گفته سخنگوی کاخ کرملین، دو رئیس جمهور همچنین در مورد همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و بلاروس و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک میان دو کشور گفتگو خواهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد که رهبران دو کشور قرار است به تبادل نظر در خصوص مسائل بین‌المللی پرداخته و همچنین میزان پیشرفت فرآیند از پیش تعریف شده برای تشکیل یک کشور واحد را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است «ولادیمیر ماکئی» وزیر خارجه بلاروس نیز روز گذشته طی سخنانی گفت که مقامات این کشور چشم‌انداز روشنی پیش روی همبستگی بیشتر بلاروس و روسیه می‌بینند.

ماکئی گفت: امروز، ما چشم‌انداز خوبی در افزایش همبستگی با روسیه به عنوان متحد اصلی خود می‌بینیم. مهمترین موضوع این است که این چشم‌انداز شامل منفعت دوجانبه هستند. من فکر می‌کنم این یک اصل اساسی است.

وزیر خارجه بلاروس که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری «راشا تودی» مطرح می‌کرد، همچنین تاکید کرد که همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و نظامی رو به افزایش است.

وی همچنین تاکید کرد که آینده روابط بلاروس و روسیه در پیمان تأسیس یک کشور واحد که مدتها پیش منعقد شده است، درج شده که حوزه‌های مشخصی از تعامل و در همین راستا، زمینه‌های برداشتن قدم‌های راسخ را برای دو کشور فراهم آورده که برخی از این قدم‌ها حتی در گذشته هم برداشته نشده‌اند.

منبع: مهر