شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فیس بوک#حماس

در ادامه سانسور صدای مقاومت در غرب؛

فیس بوک حساب کاربری یک خبرگزاری فلسطینی را از دسترس خارج کرد

فیس بوک حساب کاربری یک خبرگزاری فلسطینی را از دسترس خارج کرد

در ادامه روند سانسور رسانه‌های مقاومت در غرب، این بار شبکه مجازی فیس بوک حساب کاربری یک آژانس خبری مربوط به مقاومت حماس را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونت، همزمان با ادامه سانسور و محدودسازی رسانه های مربوط به جریان مقاومت، این بار شبکه مجازی فیس بوک حساب کاربری مربوط به خبرگزاری شهاب وابسته به مقاومت فلسطینی حماس را مسدود کرد.

فیس بوک «خبرگزاری شهاب فلسطین» را متهم به نقض استانداردهای رسانه‌های اجتماعی کرده است.

فیس بوک در ارتباط با مسدودکردن و بستن صفحه خبرگزاری شهاب همچنین مدعی شده که پیشتر نیز توضیحاتی را به مسئولان این خبرگزاری فلسطینی ارائه داده و خواستار پای بندی آنان به استانداردهای مورد نظر شده بود.

در واکنش به اقدام فیس بوک علیه خبرگزاری فلسطینی شهاب، حماس نیز این اقدام را تصمیمی غیرعادلانه و حمله و محدودسازی آزادی رسانه و آزادی بیان توصیف کرده و آن را محکوم کرده است.

مسئول بخش رسانه ای حماس همچنین در واکنش به تصمیم اخیر فیس بوک اعلام کرده که خبرگزاری شهاب یک آژانس خبری حرفه‌ای و متعهد به اصول و استانداردهای رسانه ای و بین المللی است که در میان رسانه‌های بین المللی شناخته شده و معتبر می‌باشد.

این نخستین بار نیست که فیس بوک حساب های کاربری مربوط به جریان مقاومت را مسدود و محدود می کند. پیشتر در سال ۲۰۱۵ نیز فیس بوک حساب کاربری خبرگزاری شهاب را مسدود کرده بود و حال این اقدام فیس بوک برای دومین بار است که علیه این خبرگزاری مربوط به فلسطینی ها انجام می شود.

دیگر حساب های کاربری مرتبط با جنبش حماس از جمله حساب کاربری خبرگزاری صفا نیز در گذشته از سوی مسئولان فیس بوک از دسترس خارج شده بود.