شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#توکیو#المپیک#2016#رئیس کمیته#2020#کمیته ملی

برگزاری مراسم جابجایی پرچم میان پرچمداران المپیک ریو و توکیو


برگزاری مراسم جابجایی پرچم میان پرچمداران المپیک ریو و توکیو

مراسم جابجایی پرچم بین پرچمداران مسابقات المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز (سه‌شنبه) به همراه زهرا نعمتی قهرمان ارزنده تیروکمان جهان و پارالمپیک با حضور در محوطه پرچم ملی باغ موزه دفاع مقدس، پرچم کشور عزیزمان را به صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار کاروان اعزامی ایران به المپیک 2020 توکیو تحویل دادند.

در این مراسم، زهرا نعمتی پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو پرچم مقدس و سه رنگ کشورمان را جهت اهدا به صمد نیکخواه بهرامی، تحویل سیدرضا صالحی امیری داد و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و با آرزوی موفقیت و حضوری جوانمردانه برای تک تک ورزشکاران اعزامی ایران، این پرچم را تقدیم پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی کشورمان کرد. 

صالحی امیری در بخشی از این مراسم اظهار داشت: هدف از انتخاب این مکان، ادای احترام به پرچمداران همیشه زنده جمهوری اسلامی ایران یعنی شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس بود تا در سایه بلندترین پرچم ایران اسلامی، نماینده ورزشکاران به‌عنوان پرچمدار این مسئولیت بزرگ و خطیر را بر عهده بگیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان از زهرا نعمتی نیز به واسطه امانتداری و قبول مسئولیت پرچمداری در دوره قبل بازی‌ها تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم کاروان پارالمپیک کشورمان نیز با پرچمداری شما، حضوری موفق را در توکیو 2020 تجربه کند. برای مردم ایران، تک تک 66 ورزشکار ایران اسلامی قهرمان هستند و همین که توانسته‌اند سهمیه حضور در این رویداد بزرگ را به دست آورند و ان‌شاءالله نمایندگانی شایسته برای کشورمان باشند، قابل تقدیر است.

هانیه رستمیان ملی‌پوش رشته تیراندازی کشورمان نیز بعد از توصیه کمیته بین‌المللی المپیک برای داشتن دو پرچمدار آقا و خانم برای هر کاروان، از سوی ستاد عالی به‌عنوان پرچمدار خانم کشورمان انتخاب شد که در مراسم رژه آیین افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در کنار نیکخواه بهرامی و در رأس کاروان حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/