به گزارش پایگاه خبری نشان :

ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه صنعت سیمان با افزایش هزینه های تولید مواجه است، گفت: در سالهای ۹۳ تا ۹۸ اکثر کارخانجات با زیان انباشته مواجه بوده و نتوانسته اند این صنعت را نوسازی کنند به نحوی که توان تولید سیمان کشور کاهش یافته است .

وی افزود: از طرفی قطع گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان باعث شده که  کارخانجات حدود سی درصد تولید خود را کاهش دهند و این کمبود عرضه باعث بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا می شود

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: باید قیمت سیمان واقعی شود تا سرمایه گذاری توجیه پذیر در این صنعت صورت پذیرد .

غلام زاده به اشاره به اینکه نوسازی در صنعت سیمان کشور نیازمند واقعی شدن قیمت سیمان است، گفت: قیمت  جهانی سیمان فله تنی یک و نیم میلیون تومان ( حدود ۶۰ دلار ) است و در ایران نیز باید قیمت سیمان هفتاد هشتاد درصد قیمت جهانی باشد که حدود تنی یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان می شود.

وی اضافه کرد: اگر مصوبه مجلس که ساخت سالی یک میلیون مسکن هست اجرایی شود ، با توجه به اینکه برای ساخت هر واحد حداقل  ۱۰۰تن سیمان نیاز هست ، حداقل ۱۰۰ میلیون تن سیمان نیاز داریم. این در حالی است که تولید واقعی سیمان کشور سالیانه حدود ۸۰ میلیون تن می باشد و  برای ساخت این واحدها  ۲۰ میلیون تن کمبود سیمان خواهیم داشت .

به گفته این تولیدکننده سیمان، باید با واقعی کردن قیمت سیمان به صنعت سیمان کمک کرد تا نیازهای آینده کشور به سیمان مرتفع شود.