شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#فساد مالی

ناتمام ماندن پروژه‌های زیربنایی عربستان به دلیل فساد مالی


ناتمام ماندن پروژه‌های زیربنایی عربستان به دلیل فساد مالی

ایجاد اختلافات میان دستگاه‌های اداری و همچنین فساد اداری و مالی مانع اتمام پروژه‌های زیر بنایی عربستان شده که شهروندان سعودی به این امر اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الآخر، مسائل مربوط به فساد مالی و اداری مانع از اتمام پروژه‌های زیربنایی در عربستان سعودی از جمله پروژه توسعه راه «ملک عبدالله »، واقع در شمال شهر مبرز است.

یک مهندس سعودی که روی این پروژه کار می‌کرد، اعلام کرد که فساد اداری ، اختلاس مالی و سایر موارد هنوز مانع تکمیل جاده ملک عبدالله است که قرار بود شوال گذشته تحویل داده شود.

این مهندس سعودی که خواست نامش فاش نشود ، افزود: همچنین اختلافات شدید میان دستگاه‌های اداری مانع از اتمام پروژه می‌شود و پیش بینی‌می‌شود که این بحران موجود ادامه یابد.

شهروندان سعودی از عدم تکمیل جاده ملک عبدالله در شمال شهر مبرز شکایت دارند؛ چراکه انسداد و تأخیر در اجرای کارهای راهداری منجر به تجمع وسایل نقلیه در یک باند، پس از بسته شدن مسیر حرکت از جنوب به شمال شده است. همچنین ترافیک بسیار سنگین است که در صورت تصادف رانندگی، ترافیک کاملا ثابت می‌ماند.

شهروندان سعودی همچنین از عدم حضور مقامات مسئول در جاده و عدم گشودن بخش‌هایی از مسیر مسدود شده برای عبور و مرور ، شکایت دارند.

یک ویدئو کلیپ قبلاً زیرساخت‌های ضعیف داخل فرمانداری تبوک را که به شهر نئوم منتهی می‌شد نشان داد که با وجود هشدارهای بین‌المللی مقامات سعودی در حال ساخت آن هستند.

بارش باران باعث فلج شدن تردد خودروها در جاده ها، آبگیری معابر عمومی و خیابان‌ها و تخریب شماری از پل‌های بزرگ در عربستان به دلیل زیرساخت‌های ضعیف می‌شود.

مردم عربستان خواهان مبارزه با فساد و تجدیدنظر در واگذاری طرح‌های عمرانی در این کشور شدند.

کارشناسان می‌گویند مقامات دولت عربستان از تجربه سال‌های گذشته برای تقویت زیرساخت‌ها در این کشور استفاده نمی‌کنند.

یک استاد دانشگاه دولتی مسکو گفت: عربستان مبالغ هنگفتی به توسعه زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهد، اما مقامات این کشور از تجربه سیل در سال‌های گذشته درس نگرفته‌اند و سرقت و اختلاس دارایی‌های اختصاص یافته به توسعه زیرساخت‌ها در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/