شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
نقشه بازار سهام روز سه‌شنبه؛

ارزش معاملات سهام رکورد زد؛ رشد نقدشوندگی بورس

کدخبر: 425927
اقتصاد نیوز : اقتصادنیوز: امروز 22 تیر 1400 ارزش معاملات خرد سهام به قله 5 کاهه رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با نزول 410 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 303 هزار و 925 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت 316 واحدی در سطح 400 هزار و 336 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 66 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 948 واحد قرار گرفت.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 423 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 51 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 386 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 97 روز کاری گذشته از 27 بهمن سال گذشته تاکنون است. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز نمادهای «فملی»، «شستا» و «جم» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «ومعادن» و «نوری» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و ومدیر و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فتوسا و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ورود پول حقیقی

در روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 18 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام صباح (حق تقدم سرمایه‌گذاری صبا تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 131 میلیارد تومان بود. پس از صباح، زفکاح (حق تقدم کشت و دامداری فکا) و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 22 درصد افت کرد و در رقم 256 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 20 درصد افزایش یافت و 687 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 83 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای آپ (آسان پرداخت پرشین) و دپارس (پارس دارو) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 66 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، غدام (خوراک دام پارس) و بکاب (صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 22 تیر