شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان#افزایش حقوق#دولت

سالاری مطرح کرد: تأمین مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از طریق سود سهام شرکت‌های دولتی


سالاری مطرح کرد: تأمین مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از طریق سود سهام شرکت‌های دولتی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته که براساس پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون همراه باسود سهام به این سازمان واگذار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مصطفی سالاری در حاشیه نشست «مدیریت تعارض منافع» در جمع خبرنگاران، گفت: تعارض منافع در سطوح مختلف از کلان تا خرد ممکن است وجود داشته باشد و مدیریت آن دارای اهمیت است و باید از مصادیق بروز آن جلوگیری کرد. مدیریت تعارض منافع در کشور ما سابقه داشته است. به عنوان مثال قانون منع مداخلات وزرا و کارکنان دولت در قراردادهای دولتی از مصادیق تعارض منافع است که قانونگذار در دهه 40 آن را تصویب و پیش‌بینی کرده است. همچنین اگر بخشی از سازمان تأمین اجتماعی با بیمارستانی برای ارائه خدمات قرارداد می‌بندند مبادا خودشان در آنجا سهامدار باشند.

وی تصریح کرد: مدیریت تعارض منافع را می‌شود در موارد متعدد و گسترده‌ای پیش‌بینی کرد و آنچه در بخشنامه مدیریت تعارض منافع انجام دادیم این است که صرفاً به مصادیق نپرداختیم، تعاریف را ارائه و سپس سازوکار لازم را پیش‌بینی کردیم.

سالاری گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شده و در این کمیته مواردی که احتمال داده می‌شود از مصادیق تعارض منافع باشد بررسی می‌شود  تا اگر با مصدایق در تعارض بود جلوی آن گرفته شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: صدور بخشنامه تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی دیگر هم قابل تصور است. شاید کارکنان یا مدیران در یک تصمیم، معامله، صدور یک بخشنامه یا دستور اداری خودشان ذینفع باشند که الزاماً به این معنا نیست که افراد سوءنیت دارند. اما مدیریت تعارض منافع ایجاب می‌کند که فرد در این زمینه تصمیم‌گیری نکند و تصمیم را شخص دیگری بگیرد یا به طور کلی کار انجام نشود.

وی با بیان اینکه در مدیریت تعارض منافع، مبارزه با زمینه‌های فساد اداری مدنظر است گفت: ما مدیریت تعارض منافع را به صورت جامع دیده ایم و از دستگاه‌هایی هستیم که بخشنامه و سازوکار آن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

سالاری در ادامه در مورد زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان، خاطرنشان کرد: افزایشی که اول سال اعمال کردیم قابل توجه بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کنیم و هم برای 2،3  سال آینده پیش‌بینی منابع را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای 3،4  سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین شده باشد.

وی گفت: از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد باید مابه‌التفاوت بپردازیم، امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر منابع را وصول کنیم.

سالاری ادامه داد: منابع متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست. 89 هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که براساس پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه همراه با سود سهام و درآمدهای دیگر به تامین اجتماعی واگذار شود که امیدواریم سریع وصول و انجام شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص انتشار لیست مشاوران شستا و حقوق‌های دریافتی آنها نیز گفت: جزئیات آن را نمی‌دانم چون شستا با سازوکاری توسط هیئت امنا امور را انجام می‌دهد و ما به لحاظ اجرایی در سازمان در آن دخیل نیستیم.

 

انتهای پیام/