شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روستای#سرمایه گذاری

متقاضیان سرمایه گذاری در گردشگری روستای مارین حمایت می شوند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، متقاضیان سرمایه گذاری در گردشگری روستای مارین حمایت می شوند.

مجید صفایی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای احداث اقامتگاه بومگردی در این روستا از برنامه های حمایتی اداره کل در سال 1400 است.

وی تصریح کرد: به متقاضیان احداث اقامتگاه های بومگردی یا کمپ های عشایری در روستای مارین براساس طرح توجیهی چهار تا 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می شود.

صفایی ابراز داشت: مارین از معدود روستاهایی است که با توجه به نزدیکی به جاذبه هایی مانند دشتک دیل، سد کوثر، روستای رودبال ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: وجود باغستان های میوه، نزدیکی به شالیزارهای برنج، داشتن آب و هوایی مفرح در دل یک منطقه گرمسیری، دارا بودن سوغات محلی خاص مانند مغز بنه و تولیدات دامی، بافت پلکانی خانه های روستا و زندگی بکر و کاملا سنتی اهالی سرمایه گذاری برای خدمات گردشگری در روستای مارین را به صرفه کرده است.

وی عنوان کرد: در صورت رونق صنعت گردشگری در روستای مارین محصولات تولیدی مردم روستا در زمینه صنایع دستی، غذاهای محلی، روغن محلی و محصولات باغی نیز بدون دخالت دلالان به فروش می رسد که این امر باعث شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد شد.

متقاضیان سرمایه گذاری در گردشگری روستای مارین حمایت می شوند