شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

در گفتگو با مهر عنوان شد:

نقش «بیانیه»ها در دربی و وظیفه سرمربیان/ تاثیرگذارترین بازیکن آبی

نقش «بیانیه»ها در دربی و وظیفه سرمربیان/ تاثیرگذارترین بازیکن آبی

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه با بازگشت بازیکنان کلیدی شرایط استقلال بهتر خواهد شد، گفت: بیانیه هایی که دو باشگاه علیه یکدیگر صادر کردند شرایط دربی را سخت خواهد کرد.

امیرهاشمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت این روزهای استقلال و برد این تیم برابر سایپا گفت: دیدار استقلال و سایپا را کاملاً دیدم. آبی ها بازی خوبی از خود ارائه دادند اما شخصاً دوست ندارم در مورد حاشیه هایی صحبت کنم که مشکلات مالی و سرپرستی تیم است. البته این مشکلات را تمام تیم های ایرانی دارند و سالهاست که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: مسئله مهم داخل زمین و مسائل فنی است. استقلال در شرایط خوبی قرار داشت. هم لحظه های خوب و هم کمرنگ داشت. لحظه های خوب تیم مقابل بیشتر بود و توانست با یک بازی خوب مقابل حریف به یک برد شیرین دست پیدا کند.

مهاجم پیشین استقلال اظهار داشت: آبی ها در ۲۵ دقیقه آخر به یک هماهنگی و بازی خوب رسیده بودند و توانستند نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند. استقلال اگرچه با نبود بازیکنان کلیدی چون نادری، غفوری و مهدی پور هماهنگی کامل نداشت و بالانس نبود اما در آینده این بازیکنان را خواهد داشت و می تواند نمایش قابل قبولی برابر حریف قدیمی خود داشته باشد.

هاشمی مقدم در ادامه تصریح کرد: استقلال خوب دفاع می کند. این تیم یک بازیکن به نام ریگی دارد که توانسته یک کمربند و پل خوب برای اتصال خطوط دفاعی و حمله باشد. او بازیکن قابلی است که در پست خودش بهترین بازی را ارائه می دهد. او می تواند در دربی تأثیرگذار باشد. استقلال با بازگشت بازیکنانش تیم بسیار خوبی خواهد بود و بردن این تیم برای حریف سخت خواهد شد به شرط اینکه آنها بخواهند برنده این بازی باشند.

وی در خصوص جنگ های بیانیه ای که بین مسئولان دو تیم استقلال و پرسپولیس و حتی سرمربی سرخ پوشان صورت گرفته، گفت: قدرت یک سرمربی این است که تیمش را وارد حاشیه نکند. اما متأسفانه این بیانیه دادن ها حالت غیرورزشی پیدا کرده و باعث خواهد شد در روند دیدار این دو تیم در روز پنج شنبه تأثیرگذار شود. مطمئناً این جنگ به زمین هم کشیده خواهد شد و باعث می شود بازیکنان تمرکزشان را از دست داده و بیشتر به فکر مسائل حاشیه ای باشند.

مهاجم پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ سال است کار مربیگری می کنم اما سعی کردم تیمم را از حاشیه ها دور کنم بنابراین مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار ببندند تا این اتفاق نیفتاده و دو تیم به آرامش در مقابل یکدیگر بازی کنند.

هاشمی مقدم تصریح کرد: زمانی که سرمربی یک تیم بودم، یک روزنامه از طرف من مصاحبه ای نوشت که درست بر خلاف گفته های من بود. در روز بازی دیدم سرمربی حریف متن مصاحبه من را برابر بازیکنانش قرار داده و همین مسئله باعث شد خشونت در بازی بیشتر شود و وظیفه من این بود که تیمم را جمع و جور کنم و اجازه ندهم حاشیه ها به تیم ضربه بزند.

وی تأکید کرد: نقش سرمربی و اطرافیان او بسیار تأثیرگذار است. در جام باشگاه های آسیا که مرحوم پورحیدری سرمربی ما بود، تیم الریان قطر را با شکست روبرو کردیم. بعد از بازی و هنگامی که به رختکن می رفتیم، آنها بر سر ما ریخته و درگیری وحشتناکی به وجود آوردند. اما چون به فینال رفته بودیم، منصورخان اجازه نداد این حاشیه ها به بیرون درز پیدا کند و حتی سالها کسی از این موضوع خبر نداشت. بنابراین کسی که به عنوان سرمربی و سرپرست در یک تیم حضور دارد، باید بتواند آرامش را به تیم تزریق کرده و اجازه ندهد تمرکز بازیکن از بین برود.

مهاجم پیشین استقلال در خصوص اینکه قرار است علیرضا فغانی قضاوت دربی را به عهده بگیرد، گفت: برایم جای تعجب بود که قرار شده فغانی دربی را سوت بزند. چرا او باید بیاید و این بازی را قضاوت کند. ما داوران خوبی داریم که دوست دارند این بازی را قضاوت کنند. دربی حساسیت های بالایی دارد و اعتقاد دارم تدبیر و مدیریت داور از کیفیت سوت زدنش در این بازی مهمتر است. داور می تواند آرامش را به این بازی تزریق کند و مدیریت داور در این دیدار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیدار استقلال و پرسپولیس همیشه جذاب، حساس و پراسترس خواهد بود. اما امیدوارم در پایان این بازی این هواداران باشند که برنده این بازی می شوند.