شهر خبر

کتاب بخوانید آقای نماینده...

ترور "فرمانده میدان" در زاهدان! +فیلم

ویدئو | درگیری لفظی شدید میان نمکی و نماینده زاهدان و رد و بدل کلمات رکیک میان آنها

تهدید فی‌المجلس فرماندهان میدانی نظام اسلامی در عرصه بحران‌ها اگر به رویه تبدیل شود؛ واویلا خواهد بود.

سرویس سیاست مشرق_ تخاطب تند وزیر بهداشت و نماینده زاهدان، حواشی زیادی را برانگیخته است.

ماجرا از صحبت‌های وزیر بهداشت راجع به ارزیابی از وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

سعید نمکی طی سخنانی در این‌باره گفته بود: اکنون که عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم. [۱]

عده‌ای اما با پشتیبانی شبکه‌های بیگانه بلافاصله علیه این صحبت‌ها موضع گرفتند و در ادامه "پروژه سیاه‌نمایی" از این گفتند که اوضاع منطقه اسف‌بار و این حرف‌ها "توهین به مردم سیستان و بلوچستان" است!

پروژه به همین‌جا ختم نشد و "فداحسین مالکی" نماینده زاهدان نیز در جلسه‌ای در مقابل وزیر بهداشت از پیگیری قضایی این سخنان و کشاندن نمکی به دادگاه گفت!

تأکیدی که البته با واکنش تند وزیر بهداشت هم مواجه شد.

نمکی در واکنش خود به این نماینده مجلس البته تأکید کرد که در میدان مین است و از تهدیدها نمی‌هراسد. [۲]

*در بحث انتقادات از وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت؛ نجابت و عقلانیت اقتضا می‌کند که بدانیم شخص آقای نمکی هم‌اکنون فرمانده ارشد میدان مبارزه با کرونا هستند.

این حقیقت ساده ایجاب می‌کند که در موقعیت کنونی همه انتقادات سیاسی و روندی که می‌تواند منجر به کندی روند مبارزه با کرونا شود را کنار گذاشته و همه مسئولان و خواص به تأسی از مقام معظم رهبری پشتیبان اقدامات میدانی وزیر محترم باشند.

البته این به معنی بسته شدن باب نقد نیست. اما نقد یک فرمانده حاضر در میدان با نقد یک مدیر دور از بحران که پشت میز نشسته توفیر دارد و اسلوب خاصی را طلب می‌کند که اقلا اصحاب مسئولیت و سیاست به کیفیت و چیستی آن اسلوب آگاه‌اند.

اما گویا فداحسین مالکی، نماینده زاهدان علیرغم تجربه خود در مسئولیت‌های گذشته‌اش به این حقیقت آگاه نیست و یا برایش اهمیتی نداشته که فرمانده ارشد میدانی مبارزه با کرونا را در یک تخاطب رودرو به محکمه قضایی فرا بخواند!

جدای از این، اظهارات نماینده محترم به لحاظ محتوا نیز قوی نیست.

قوی نیست از آنرو که اولا صحبت‌های وزیر بهداشت درباره تخت‌های خالی موجود در سیستان و بلوچستان، منطقا یک سخن کارشناسی است، ثانیا در این حرف‌ها و در سابقه دکتر نمکی رویه‌ای مبنی بر توهین به مردم وجود ندارد و ثالثا فرض بر وجود اشکال در این سخنان نیز هیچ عقلانیتی نمی‌پذیرد که وزیر بهداشت در مقطع کنونی بخاطر چیزی که خلاف‌گویی در یک آمار خوانده می‌شود به محکمه احاله شود!

در واقع آقای مالکی سه عقلانیت محرز را در محاجّه با وزیر بهداشت زیر پا گذاشته است که نسبت به این قضیه بایستی پاسخگو باشد.

زیرا ترویج بی‌خردی و تهدید فی‌المجلس فرماندهان میدانی نظام اسلامی در عرصه بحران‌ها اگر به رویه تبدیل شود؛ واویلا خواهد بود.

آقای مالکی بعنوان یک نماینده مجلس باید کتاب بخواند و بداند که عصر خلفای اموی و عباسی به پایان رسیده است که یک نفر را به مجلسی فراخوانده و در همان مجلس او را محاکمه کرده و گردن می‌زدند!

و نظام اسلامی هم هرگز حکومت اموی و عباسی نیست...

گفتنیست در جریان این قضیه، وزیر بهداشت افشا کرد که فداحسین مالکی قبل از تهدید وی به دادگاه قضایی، بارها از وی خواسته بود که یک فرد خاص را بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منصوب کند اما نمکی از این کار امتناع کرده است.

ما البته قضاوت درباره این صحبت وزیر محترم بهداشت که تاکنون از ایشان دروغی نشنیده‌ایم را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم اما تأکید داریم که غلط بودن اقدام و رفتار آقای مالکی با منطق و اقتضائات صحنه میدانی مبارزه با کرونا به روشنی قابل فهم است و مردم قبل از تعقیب اخبار (مثل افشاگری اخیر وزیر بهداشت درباره خواسته مدیریتی مالکی) و صرفا با دانستن منطق قضیه به روشنی می‌توانند به درست و غلط بسیاری از قضایا پی ببرند.

***

1_ https://www.barkhat.news/social/162547104387

2_ mshrgh.ir/1244637