شهرخبر

طوفان توئیتری، هشتگ حقوق سیاسی ترند شد

کدخبر: 425912
اقتصاد نیوز : مخالفان سیاست های نظام آل خلیفه بحرین هشتگ حقوق سیاسی را ترند کردند. آنها در این هشتگ بار دیگر مخالفت خود را با سیاست های نظام سرکوب گر آل خلیفه که آزادی بیان و حقوق بشر را سلب کرده اعلام کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، کاربران بحرینی توییتر بر ادامه مبارزه، دست یافتن بر آزادی و پایان زمان وابستگی تاکید و در عین حال سلب آزادی خود و سرکوب فعالیت های خود برای درست یافتن بر  حقوق  قانونی و سرکوب بی وقفه و بازداشت ها و اعدام ها و سلب تابعیت از رهبران مخالف و در راس آنان آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم را محکوم کردند.

کاربران توییتر با اشاره به عادی سازی مقامات نظام با رژیم اشغالگر اعلام داشتند مردم بحرین از آزادی بیان محروم هستند و عادی سازی فقط بر روی کاغذ و با نظامی فاسد و نه مردم است و دلیل آن نیز عدم حضور ملموس صهیونیست ها در  بحرین  از ترس مردم انقلابی و مخالف با سیاست های سرکوبگرانه و حمایت از مساله  فلسطین  است.

برخی تحلیلگران بحرینی نیز نوشتند مخالفان سیاسی بحرین بر تحقق خواست های سیاسی شهروندان و بازگردان حقوق سیاسی به آنان تمرکز دارند به گونه ای که دارای حق رای و نمایندگی برای برقراری عدالت بوده و نظارت و محاکمه به دور از فساد باشد .

برخی حقوق دانان بحرینی نیز اعلام داشتند مقامات بحرین به اشتباه معتقدند مصادره حق سیاسی شهروندان، مخالفان سیاسی را دور خواهد کرد و به منظور به حاشیه راندن نظر مخالفان آنان را نادیده انگاشتند این برای ساکت کردند  دموکراسی  خواهان کافی نیست.

آنان تاکید کردند مقامات بحرین دغدغه هایی برای اجرایی کردن  قانون اساسی  دارند که مهم ترینش این است که شهروندان درک کنند مانند کشورهای دموکرات، نماینده دولت هستند. آنان اجازه انتقاد از عملکرد دولت را ندارند و اگر این کار را کردند به اتهام مخدوش کردن چهره  دولت  زندانی می شوند .نظام ، با ترساندن و تهدید به زندانی شدن و مجازات سلب تابعیت، حقوق سیاسی شهروندان را مصادره می کند.