شهر خبر

افزایش حمایت از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع به دلیل تحولات منطقه


افزایش حمایت از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع به دلیل تحولات منطقه

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی و اقامتی با دریافت برگه حمایت تحصیلی می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میترا تیموری گفت: این دسته از دانش‌آموزان باید با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی (دفاتر کفالت)، برگه حمایت تحصیلی خود را دریافت کنند و برای ثبت‌نام به مدارس ارائه دهند.

وی افزود: تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران رایگان است و وزارت آموزش‌ و پرورش سالانه خدمات فراوانی به این دانش‌آموزان ارائه می‌کند و انتظار می‌رود سازمان‌های بین‌المللی حمایت بیشتری از دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران داشته باشند.

تیموری اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک به 500 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند که با توجه به تحولات منطقه‌ای و ناآرامی‌هایی که در برخی کشور‌های همسایه ایران رخ‌داده است، روند افزایشی برای حمایت از دانش‌آموزان اتباع خارجی و ثبت‌نام این دانش‌آموزان خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان و تغییر آموزش از حضوری به مجازی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا هیچ‌یک از دانش آموزان اتباع خارجی از تحصیل بازنمانند.

انتهای پیام/