شبکه آی فیلم سریال «زیر همکف» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی را در ژانر کمدی روی آنتن برده است.

ویدا جوان، از بازیگران این سریال  با اشاره به مشکل بودن بازی در ژانر کمدی، گفت: ژانر کمدی، ژانر مورد علاقه ام برای بازیگری نیست، اما بازی در این ژانر نیاز به هوش، توانایی بالا در بداهه پردازی و تجربه دارد. ضمن اینکه فضای شاد کار‌های کمدی بازیگر را هم ناخودآگاه در حال و هوای شادی قرار می‌دهد. به طور کل تجربه‌ای که از بازی در کار‌های طنز داشتم جالب و مثبت بوده است.

او با بیان اینکه در جریان ساخت فیلم‌ها و سریال‌های کمدی خوب، آثار هجوی هم به نام کمدی تولید شدند که با توهین به شعور مخاطب باعث قهر او شدند، توضیح داد: سریال «زیر همکف» بیشتر یک کمدی موقعیت بود و سکانس‌ها کاملا با پایبندی به متن گرفته می‌شد. همچنین شوخی‌ها و طنازی‌های کلامی یا در متن بود یا با توافق بازیگر و کارگردان در بداهه اتفاق می‌افتاد؛ بنابراین سریال «زیر همکف» با یک هدف اجتماعی شکل گرفت و به سمت هجو و هزل نرفت. حتی شاید بتوان گفت این سریال کمدی «گروتسک» است.

چون عارضه‌ای که در جامعه داریم را با دید کمدی بررسی می‌کند. من در این سریال نقش دختر کوچک یک خانواده نسبتا مسن و سنتی را بازی می‌کنم که در شرف ازدواج با نامزد دامپزشکش است. در ادامه نوسانات قیمت مسکن و گرانی‌ها باعث بروز مشکلاتی در تشکیل زندگی مشترک این زوج می‌شود و موقعیت‌های جالبی را پدید می‌آورد.

جوان که به تازگی سریال «روز‌های آبی» را در شبکه پنج سیما روی آنتن داشته، درباره حضورش در این مجموعه و همکاری اش با اکبر عبدی بیان کرد: اطلاعی درباره ساخت سری دوم سریال «روز‌های آبی» ندارم، اما بازی در سری اول این مجموعه خاطرات خوبی برایم داشت که یکی از آن‌ها تجربه همکاری با اکبر عبدی بود. متاسفانه سکانس‌های کمی را در کنار ایشان داشتم که البته همان هم برایم دوست داشتنی و ارزشمند است.

هوش، دقت نظر بالا و البته تجربه زیادشان در بازیگری و زندگی، شخصیتی کاریزماتیک برایشان رقم زده که به یاد می‌ماند. خاطرات بسیار خوبی از ایشان دارم، حتی روز‌های اول همکاری سعی می‌کردم جایی در نزدیکی شان بنشینم که حرف هایشان را بشنوم و از آن‌ها استفاده ببرم یا برای شب سال نو خاطرم هست جشن کوچکی همراه با بچه‌های گروه گرفتیم که آقای عبدی با اینکه حال خوشی نداشتند، اما همزمان با ساز زدن امیر غفارمنش بلند شدند و به شادمانی پرداختند. او به قدری انسان به قول معروف خاکی است که تمام گروه به سرعت با او احساس صمیمیت کردند. البته چند هفته آخر فیلمبرداری به دلیل کسالت در بیمارستان بستری بودند و ما ایشان را در کنارمان نداشتیم و تا جایی که امروز اطلاع دارم هفته گذشته هم از بیمارستان مرخص شدند.

او در پایان درباره ابتلایش به کرونا تصریح کرد: این روز‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در منزل قرنطینه هستم. البته خوشبختانه خیلی حالم بد نشد و تمام این روز‌ها را در منزل سپری کردم. من از جمله کسانی هم بودم که پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت می‌کردم، اما همانطور که می‌دانید بازیگران هنگام بازی و حضور در جلوی دوربین نمی‌توانند ماسک بزنند. پیش از ابتلا به کرونا سر تمرین و ضبط سریالی بودم که پس از روز فیلمبرداری، حالم بد شد. حالا نمی‌دانم از سر صحنه به کرونا مبتلا شدم یا از جایی دیگر. به مردم توصیه می‌کنم در این روز‌ها بسیار مراقب خودشان باشند. مایعات فراوان، ویتامین و میوه جات بخورند و ماسک را فراموش نکنند.