شهرخبر

درخواست کمک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان از بانک‌ها


درخواست کمک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان از بانک‌ها

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان از بانک‌ها خواسته تا در ایجاد یک چارچوب زیست‌محیطی، اجتماعی کمک کنند که این اقدام منجر به فروش اوراق چند میلیارد دلاری می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، چهار منبع گفتند که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سعودی از بانک‌ها خواسته است تا در ایجاد یک چارچوب زیست محیطی، اجتماعی کمک کنند که این اقدام ممکن است پایگاه سرمایه را برای جذب سرمایه گذاران متمرکز در این مناطق گسترش دهد.

منابع آگاه در این زمینه که به دلیل محرمانه بودن موضوع خواستار ناشناس ماندن بودند، گفتند که صندوق سرمایه گذاری عمومی حاکم ماه گذشته درخواست پیشنهادی را به بانک‌ها ارسال کرده است.

این صندوق که در قلب برنامه چشم انداز 2030 «محمد بن سلمان» ، ولیعهد سعودی قرار دارد، با هدف جلوگیری از وابستگی اقتصاد به نفت و در چند سال گذشته بودجه خود را با وام‌هایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار تأمین کرده است.

یکی از منابع اعلام کرد که توسعه چنین چارچوبی به احتمال زیاد منجر به فروش اوراق چند میلیارد دلاری شود که این موضوع اولین بار برای صندوق سعودی خواهد بود.

یک منبع گفت که هنگامی که این چارچوب ایجاد شود، قبل از انتشار اوراق، صندوق ممکن است به رتبه بندی اعتباری و حسابرسی صورتهای مالی خود نیاز داشته باشد و اگر همه چیز خوب پیش رود، این صندوق ممکن است در سه ماهه آخر سال اوراق قرضه بفروشد.

این صندوق به ایمیلی که درخواست نظر می‌کند ، پاسخ نداد.

عربستان سعودی مارس گذشته تصمیم گرفت که 15 میلیارد دلار از بانک‌های خارجی وام بگیرد که سومین نوع بدهی خود از سال 2018 ، است و این مبلغ کل بدهی بانکی را ، پس از گرفتن دو وام به ارزش 11 میلیارد و 10 میلیارد دلار در سال‌های اخیر، به بیش از 30 میلیارد دلار می‌رساند.

صندوق ثروت مستقل سعودی تحت عنوان سرمایه‌گذاری برای ایجاد پروژه‌های جدید فروش بخشی از سهام خود را در مخابرات عربستان آغاز کرده که برخی منابع این اقدام را هدر دادن سرمایه این صندوق دانسته‌اند.

صندوق‌های ثروتمندی حاکم در خلیج فارس در حال آماده سازی خود برای آینده پس از نفت هستند و این ممکن است یک کار متناقض و بیهوده باشد. صندوق‌ها ضمن سرمایه گذاری در پروژه‌های پرمخاطره ، ثروت نفت را مدیریت می‌کنند تا تنوع اقتصادی با تکیه بر درآمد غیرنفتی را به کشور خود برگردانند. صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در تلاش است که هم به طور همزمان و هم در مقیاس کلان این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/