شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

جزئیات بیشتری از واقعه ناگوار بازداشتگاه اوین/ تاجر چینی با کفالت سفارت چین از حبس آزاد شد

سفارت جمهوری خلق چین با گذاشتن کفیل برای تاجر چینی در مورد قرار بازداشت تاجر چینی اسباب آزادی این فرد از بازداشتگاه اوین را فراهم کرد.

صدآنلاین|جزئیات جدیدی از اقدامات ناگوار و منزجرکننده‌ی برخی مددجویان سالن 2 اندرزگاه 4 زندان اوین درزمینهٔ آزار و اذیت روحی و جسمی تاجر چینی به‌دست‌آمده است.

 پس‌ازاینکه یکی از مددجویان سالن 2 یک کپی از فرم اتهامی تاجر چینی بنام یانگ را به همیار سالن 2 اندرزگاه 4 جهت آگاهی از اتهام وارده به این مددجو ارائه می‌دهد، متأسفانه به دلیل تشابه اسمی تاجر چینی با فرد چینی دیگر بازداشت‌شده در بازداشتگاه اوین، همیار سالن (وکیل بند) که معمولاً از افراد باسابقه در زندان انتخاب می‌شود با توجه به خصوصیات اخلاقی و روحی خود اقدام به رفتارهای ناخوشایند و وادار کردن تاجر چینی به ادای کلماتی مانند «غلط کردم» و «من سگ هستم»، می‌نماید.

لازم به ذکر است یکی از مزایای برجسته‌ی بازداشتگاه اوین در سطح بین‌المللی این است که امور خدماتی و روزمره‌ی مددجویان توسط خود آن‌ها انجام می‌شود و در طی شبانه‌روز خارج از دو نوبت آمارگیری در صبح و عصر در بقیه‌ی موارد مددجویان با زندانبان خود ارتباطی ندارند و به‌صورت یک دموکراسی نهادینه‌ی داخلی اکثریت قریب به‌اتفاق امور خدماتی مددجویان توسط خود آن‌ها انجام می‌شود.

با توجه به اقدامات ناشایست و شنیع همیار سالن در ارتباط با نحوه‌ی برخورد با تاجر چینی و وادار کردن او به شستشوی توالت‌ها و دستشویی‌ها، برخی دیگر از مددجویان با اعلام اینکه وزارت اطلاعات خواهان برخورد با تاجر چینی هستند، خود را در جایگاهی قرار داده که در سه‌شنبه‌شب اقدامات شنیع‌تری را ادامه داده و به نحو مشمئزکننده‌ای به آزار و اذیت این تاجر چینی بپردازند.

بر اساس این گزارش، به‌محض اطلاع مقامات حفاظت‌واطلاعات بازداشتگاه اوین از این اقدامات ناگوار با تدبیر و درایت پس از بازجویی از کلیه‌ی عوامل دست‌اندرکار این واقعه و شناسایی دقیق جریانات درگیر در این اتفاق ناگوار با مدیریت منطقی با دوگروهی که قصد دامن زدن سیاسی و اجتماعی به این حادثه‌ی ناگوار را داشته ازیک‌طرف و گروهی دیگر که قصد پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن در این ماجرا را داشته پرداختند.

مقامات حفاظت‌واطلاعات بازداشتگاه اوین ضمن بیان حقایق و واقعیات رخ‌داده در این حادثه ازیک‌طرف مانع انتشار خبرهای کذب و جلوگیری از نشر اکاذیب گردیدند و از طرف دیگر با بررسی دقیق حادثه و مجازات کلیه‌ی خاطیان و عوامل دست‌اندرکار این واقعه، مانع پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر این ماجرای ناگوار گردیدند.

بر اساس همین گزارش سفارت جمهوری خلق چین با گذاشتن کفیل برای تاجر چینی در مورد قرار بازداشت تاجر چینی اسباب آزادی این فرد از بازداشتگاه اوین را فراهم کرد.

منبع/بولتن نیوز