شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#اردوغان#توسعه روابط

تماس تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی و گفت‌وگو برای توسعه روابط


تماس تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی و گفت‌وگو برای توسعه روابط

رئیس جمهور ترکیه در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی ضمن تبریک انتخاب وی، خواستار توسعه روابط دو جانبه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی انتخاب وی به این سمت را تبریک گفت.

بنا بر اعلام نهاد ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان ضمن تاکید بر اهمیت روابط آنکارا-تل‌آویو برای امنیت و ثبات خاورمیانه، به پتانسیل همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه انرژی، گردشگری و فناوری اشاره کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تجارت دوجانبه علیرغم همه‌گیری بیماری افزایش یافته و بهره‌مندی از این ظرفیت در راستای منافع مشترک است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تداوم تماس‌ها و مذاکرات علی‌رغم تمامی اختلاف نظرها، اظهار داشت جامعه جهانی انتظار دارد که درگیری‌های فلسطین و اسرائیل در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل به طور دائمی و جامع حل شود.

اردوغان در پایان خاطرنشان کرد که اقدامات مثبت برای حل منازعه میان فلسطین و اسرائیل کمک خواهد کرد تا روابط آنکارا و تل‌آویو در روند مثبتی پیش برود.

رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که در برابر ظلم علیه فلسطین سکوت نکرده و سکوت نخواهد کرد و تا زمانی که سیاست‌های اشغالگرایانه و الحاق اسرائیل ادامه دارد، برقراری صلح و ثبات دائمی در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.

اردوغان همچنین یادآور شده بود که به حمایت از روند صلح در فلسطین ادامه خواهد داد و رضایت خود از پیشرفت روابط دوجانبه(ترکیه-فلسطین) در همه زمینه‌ها از اقتصاد و تجارت گرفته تا آموزش و گردشگری را عنوان کرد.

 

انتهای پیام/