شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپایی

معرفی مقصد اروپایی ارزان برای گردشگران ایرانی + ویدئو

معرفی مقصد اروپایی ارزان برای گردشگران ایرانی + ویدئو

هنگام شنیدن نام اروپا ممکن است به یاد کشورهایی نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان بیفتید اما فراموش نکنید که قاره سبز تنها به این کشورها خلاصه نمی‌شود. چرا که کشورهایی مانند بلغارستان در این قاره واقع‌ شده‌اند که قدمت و فرهنگ بسیار غنی داردند. برای مثال بلغارستان در قرن هفتم میلادی تاسیس شد و قدمت آن نسبت به ایتالیایی که در قرن 20 شکل گرفت، غیر قابل قیاس است. در این مطلب قصد داریم بلغارستان را به عنوان نماینده‌ای از کشورهای کم آوازه‌تر اروپا به شما معرفی کنیم و دلایلی برای بازدید و سفر کردن به این کشور بیاوریم.

 

  

دلیل اول: بازدید از یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپا

بلغارستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپا است و تاسیس این کشور و شکل‌گیری نخستین امپراطوری آن به ترتیب به قرن‌های 7 و  10 میلادی بازمی‌گردد. همچنین طبق اکتشافاتی که در بهار سال 2020 شکل گرفت، گونه‌ای از انسان‌های اولیه یافت شد که قدمت آن به 45,000 - 47,000 سال پیش باز می‌گردد. به طور کلی با سفر به بلغارستان و بازدید از اماکن تاریخی این کشور به خوبی می‌توانید از تاریخچه غنی این کشور  آگاه شوید.

 

 Church of Saint George, Sofia.jpg

 

دلیل دوم: تلفیق فرهنگ آسیایی – اروپایی

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و با کشورهایی چون رومانی، ترکیه و یونان هم مرز است. در صوفیه، پایتخت بلغارستان علاوه بر جاذبه‌های منحصر به فرد، تلفیق فرهنگ اروپایی – آسیایی شما را ذوق زده خواهد کرد. از مهمان نوازی گرم گرفته تا غذاهای لذیذی که با طبع بسیاری از آسیایی‌ها سازگاری دارد، همگی شما را بابت سفر کردن به صوفیه و بلغرستان راضی خواهد کرد.

 

 

 

دلیل سوم: واژگان مشترک بین فارسی و بلغاری

با وجود اینکه نژادهای مختلفی از جمله ترک‌ها و رومن‌ها در بلغارستان امروزی زندگی می‌کنند، شواهدی وجود دارد که آنان ساکنین رود ولگا بودند و به سواحل رود دانوب کوچ کردند و به سرزمین بالکان‌ها رسیدند و ساکن شدند. زبان‌ بلغارها هندو اروپایی محسوب شده و همچنین دارای واژگان مشترک با زبان فارسی  هستند. مانند: مانند نفت، بنزین ، باروت، جوراب، دفتر، بازار، خرما، شکمبه (شکم)، پرده، شیشه، صابون و... . همچنین علاوه بر زبان، شواهدی وجود دارد که داشتن ژن‌های مشترک میان بلغارها و ایرانیان را رد نمی‌کند.

 

unnamed.jpg

 

دلیل چهارم: بازدید از بزرگ‌ترین پارک محوطه سازی شده

امکان ندارد صحبت از بلغارستان شود و اشاره‌ای به شهر وارنا نداشته باشیم. وارنا زیباترین شهر ساحلی در بلغارستان است که بزرگ‌ترین پارک محوطه سازی شده در کشورهای حوزه بالکان را در خود جای داده‌ است. علاوه بر زیبایی و جاذبه‌های متعدد در وارنا، این شهر قدمت بالایی داشته و طبق شواهد نخستین گنجینه ساخته شده از طلا در این شهر کشف شده است.

 

 

دلیل پنجم: هزینه‌های مقرون به صرفه

با وجود معضل‌های متعدد، امکان سفرهای برون مرزی کم‌‍ رنگ‌تر از هر موقع دیگری شده‌ است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن هزینه سفر و اقامت در کشورهای خارجی، به ویژه اروپایی است. اما بهتر است بدانید علاوه بر این که تورهای بلغارستان از قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد، هزینه‌های اقامت گردشگران در شهرهای مختلف بلغارستان نیز سرسام آور نخواهد بود. به طور کلی بلغارستان یکی از  ارزان قیمت‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می‌شود.

 

636335081290647487-GettyImages-579405036.jpg 

 

دلیل ششم: طبیعت فوق العاده بلغارستان به ویژه در زمستان

تا کنون به طور مستقیم  و غیر مستقیم به تاریخ غنی، غذاهای لذیذ، فرهنگ جذاب  و جاذبه‌های گردشگری بلغارستان اشاره کردیم. اکنون نوبت به تعریف از طبیعت زیبای این کشور می‌رسد که به ویژه در فصل زمستان از طرفداران بسیاری در سراسر دنیا برخوردار است. یکی از  جاذبه‌های جذاب بلغارستان در فصل زمستان شهرک بانسکو است که به دلیل واقع شدن کوه‌ پیرین و پیست‌های اسکی همواره مورد استقبال گردشگران قرار است. ضمن اینکه امکانات مسکونی،  ریزورت‌های مناسب و لوکسی نیز در این محله ساخته شده‌ است.

 

Snowy-Village-Feature.jpg 

 

منابع: bnradventurealternative