شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

اوکراین صدای روسیه را درآورد!

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصویب قانونی که در آن روس‌های ساکن اوکراین جزو اقوام اصیل این کشور محسوب نمی‌شوند، اظهار داشت: «تصویب چنین قوانینی مواضع ملی گرایانه و نئونازیستی اوکراین را تحکیم می‌کند».

اوکراین صدای روسیه را درآورد!

به گزارش منیبان؛ پیش‌تر دومای روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای تصویب این قانون در اوکراین را محکوم کرده بود.

الکسی رازنیکوف، نخست وزیر اوکراین نیز دو روز پیش اعلام کرد از آنجایی که کی‌یف کریمه را به خاک خود بازخواهد گرداند، این کشور قصد دارد ۵۰۰ هزار روس را که از سال ۲۰۱۴ ساکن این شبه جزیره شده‌اند، از آنجا دیپورت کند.

وی افزود: در اوکراین دیدگاه‌های مختلفی در مورد روس‌های ساکن کریمه وجود دارد. رازنیکوف تاکید کرد وی طرفدار دیدگاه حقوقی به این مسئله و «دیپورت» برخی روس‌های ساکن این منطقه است.

رئیس جمهوری اوکراین اخیرا لایحه‌ای در خصوص اقوام اصیل روسیه به پارلمان این کشور ارائه کرد که در آن روس‌های ساکن این کشور جایی ندارند.

در ادامه دشمنی‌های  مقامات کی‌یف با مسکو، الکسی دانیلوف، عضو شورای امنیت ملی اوکراین در اظهاراتی فروپاشی روسیه را پیش بینی کرده است.

وی در یک برنامه تلوزیونی در این خصوص گفت: «روسیه نمی‌تواند شرایطی را که اکنون در آن قرار دارد تحمل کند. این کشور فرو خواهد پاشید».

دانیلوف افزود که روسیه کشور چندقومیتی است و همه اقوام آن باید جدا از یکدیگر زندگی کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در مقاله‌ای کشورهای غربی و در راس آن آمریکا را متهم کرد که برای تبدیل اوکراین به پایگاه ضدروسیه تلاش می‌کنند و برنامه بزرگی برای این منظور تدارک دیده شده و اجرا می‌شود.

به گزارش دوشنبه ایرنا، مقاله پوتین با عنوان «وحدت تاریخی روس‌ها و اوکراینی‌ها» روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر و در آن رئیس جمهوری روسیه دیدگاه‌های خود را در مورد اوکراین بیان و تشریح کرده است.  

پوتین خاطر نشان کرد: اوکراین معاصر در واقع زاییده اتحاد جماهیر شوروی است اما در زمان کنونی که ملت اوکراین خود را ملت مستقل می‌داند باید با احترام به این دیدگاه نگریست.