«محمد مهاجری»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با احتمال حضور طیف‌های اعتدالی در کابینه رییسی گفت: وقتی کسی رییس دولت می شود ۱۰ ها ملاحضه برای انتخاب اعضای کابینه اش بوجود می آید، هر چند که آقای رییسی شعار داده اند دولتی قوی خواهند داشت و جناحی بودن افراد برای ایشان مهم نیست و ...، ولی باید قبول کنیم که در عالم واقع، ملاحضاتی برای ایشان بوجود می‌آید که این ملاحضات توسط افراد دیگری پیش خواهد امد. 

او ادامه داد: بخشی افرادی هستند که در ستادهای انتخاباتی ایشان بودند و زحماتی کشیده اند و امروز مزد زحمات خود را می خواهند هر چند که بگویید، من نمی خواهم مزد این زحمات را بدهم ولی در جایی در رودربایستی های سیاسی قرار می گیرید.

او یاداور شد: در مقابل، افرادی هستند که شاید خود ایشان مایل به همکاری با آنها باشند و شاید آنها بهترین افراد در حوزه فعالیت خود نباشند اما فقط به دلیل علاقه و اعتماد مورد توجه آقای رییسی باشند و در دولت نقش پررنگی داشته باشند.

این چهره اصولگرا در رابطه با احتمال تشکیل کابینه فراجناحی اظهار کرد: در عالم سیاست چیزی به عنوان کابینه فراجناحی نداریم ولی کابینه ائتلافی داریم، فراجناحی در عالم سیاست و در حد دولت بی معنا است. اینکه بگویید در انتخاب افراد به جناح فرد نگاه نمی کنید به این معنی نیست که دیگران جناحی نیستند اتفاقا شما در سطح وزیر آدمی غیر جناحی در کشور ندارید. فردی که کارنامه کاری سنگینی در کشور دارد بالاخره یا اصلاح طلب بوده یا اصولگرا بوده و یا اعتدالی است و غیر از این نیست بنابراین کلمه فراجناحی در حوزه انتخاب چنین افرادی بی معنی است.

او در پایان گفت: حوزه سیاست خارجی، کشور بخصوص در دولت آقای رییسی کاملا فراتر از دولت عمل خواهد کرد بنابراین وزیر خارجه بعدی صرفا یک پیام رسان خواهد بود و فرقی نمی کند که وزیر امور خارجه بعدی چه کسی باشد و توصیه نمی کنم از تیم فعلی استفاده شود. 7