اختلاف سعودی ها با دولت بایدن درخصوص برجام

 فهد ناظر سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا در گفت وگوی تفصیلی با روزنامه عرب نیوز تصریح کرد که کشورش با واشنگتن درباره مذاکرات با ایران برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) رایزنی می کند.

این دیپلمات سعودی گفت: عربستان و آمریکا به طور مداوم درباره مذاکرات احیای برجام رایزنی های جدی داشته اند. ما نگرانی های خود را درخصوص بازگرداندن برجام اولیه ابراز کرده ایم، هرچند همان موقع نیز از این توافق حمایت کردیم.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای ساختگی علیه برنامه هسته ای کشورمان افزود: ما از هر چیزی که تضمین کند ایران به دانش و یا تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند، پشتیبانی می کنیم.

فهد ناظر همچنین اظهار داشت: عربستان سعودی روابط خوبی با دموکرات های حاکم و جمهوری خواهان در کنگره بر سر ایران دارد اما اختلاف نظرهایی با دولت بایدن درباره برجام داریم.

سخنگوی سفارت ریاض در واشنگتن تصریح کرد: در طول چند ماه گذشته کاملا مشخص شده است که کنگره نگرانی های جدی امنیتی که ما درخصوص ایران داریم را درک می کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو روابط کشورش با آمریکا را قوی و پایدار توصیف کرد و افزود: همکاری در زمینه امنیتی و نظامی ستون اصلی این روابط است. من فکر می کنم که واشنگتن همچنین تهدیداتی را که عربستان در مرز جنوبی از سوی حوثی های یمن با آن مواجه است را می فهمد و از آن مطلع است.