شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#بابت

میلیچ: مدیران استقلال تمام خاطرات خوش من را خراب کردند

میلیچ: مدیران استقلال تمام خاطرات خوش من را خراب کردند

مدافع هافبک کروات تیم استقلال گفت: مشکلاتی که مدیران استقلال برای من ایجاد کردند تمام خاطرات خوش من را از بین برد و باید به آنها بابت وعده هایی که دادند و عمل نکردند، یک جام داد.

به گزارش مشرق، هرویه میلیچ با ابراز ناراحتی از رفتارهای غیراخلاقی و غیر حرفه ای مدیران باشگاه استقلال تاکید کرد: من آدم صادقی هستم و اگر کسی با صداقت جلو بیاد برای او همه کاری خواهم کرد اما در استقلال فقط دروغ شنیدم و رفتارهایی را شاهد بودم که تمام خاطرات خوبی که از مردم و ملت ایران داشتم را از بین برد.

وی ادامه داد: از ابتدا شروع می کنم، من آدم خیلی صادقی هستم. خیلی خودم را با استقلال منطبق کردم و این تلاش تبدیل به یک ارتباط صمیمی شد. از کرواسی که می خواستم به ایران بیایم شنیده بودم استقلال سال هاست که قهرمان نشده و می خواستم با این تیم قهرمانی را تجربه کنم. اما از همان ابتدا متوجه شدم برخی ها دوست ندارند بازیکنی مثل من که از سری آ ایتالیا آمده در این تیم بازی کند. استراماچونی هم به دلیل برخی از این مسایل غیرفوتبالی و به دلیل تعارض با مدیر وقت باشگاه، تهران را ترک کرد.

مدافع استقلال یادآور شد: اولش خیلی سخت بود تا با استقلال هماهنگ شوم. از لیگی آمدم که خیلی پیشرفته بودند و برایم سخت بود تا خودم را با شرایط جدید هماهنگ کنم. خیلی به من کمک شد تا به اعتمادم بالا برود و افتخار می کنم وظیفه داشتم در زمین برای این تیم بازی کنم. البته نوسان بسیاری داشتیم. باور کردنی نبود اما در ورودم به ایران در فرودگاه دیپورت شدم و با اصرار استراماچونی دوباره به تهران آمدم. 

میلیچ گفت: زمانی که به ماشین سازی گل زدم چند روز بعد تماس گرفتم که آیا باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری دارد یا خیر؟ باشگاه گفت تمایل به تمدید دارد و ۶ ماه قرارداد باقی مانده بود. قول هایی داده شد که مبالغی پرداخت شود و گفتند مشکلات حل شده و یک سال دیگر تمدید می کنیم. البته من گفتم دو سال اما بعد صحبت سر یک سال تمام شد و من ۱۰ ماه طلبکار بودم. با صحبت هایی که شد قرار بر این بود بدهی به قرارداد جدید منتقل شود و خوشحال بودم که این همکاری تمدید شد و فکر می کردم همه چیز خوب پیش می رود.

بازیکن استقلال تهران تاکید کرد: زمان گذشت و قرار بود همه موارد و بدهی قرارداد قبلی به قرارداد جدید اضافه شود، یک بند در قرارداد وجود داشت در صورتی که باشگاه به وعده های خود عمل نکند، هر ماه ۵ هزار دلار می توانم جریمه دریافت کنم اما بعد گفتند این بند ارزش ندارد و در نظر گرفته نمی شود. بدهی ها زیاد شد و هر روز به تعویق می افتاد. ۱۴ ماه مطالبه داشتنم و مبلغی حدود ۵۰ هزار یورو می شد.البته مطالبات دیگری هم بود که نمی خواهم در مورد آنها صحبت بکنم.

وی ادامه داد: قرار بر این بود حقوق ۲۵ هزار یورو ماهانه به اضافه پاداش و موارد دیگر برای من لحاظ شود اما هر بار مدیرعامل من را می دید و از من تخفیف می خواست و می گفت بخشی از مطالبات خود را ببخشم. هدف من این بود که دوست داشتم در استقلال بمانم و قهرمانی را به دست بیاوریم اما نشد و اجازه ندادند. در جلسه بعدی که با مدیرعامل داشتم مشخص بود فقط دنبال بهانه است و بدون نتیجه این جلسه تمام شد. 

میلیچ خاطر نشان کرد:  من به کرواسی رفتم و دو ماه در خانه بودم، مجیدی که آمد به من زنگ زد که برگردم و مدیرعامل خوشخال بود که من قرار است به استقلال برگردم اما صحبت ما یک دقیقه طول کشید و من گفتم به خاطر فرهاد مجیدی می آیم تا کمک کنم چرا که فرهاد به من احترام می گذاشت و من هم می خواستم جبران کنم. برای من بلیت خریداری شد و قرار شد صحبت کنیم. در همین ایام پیشنهاداتی از چند تیم ایرانی هم داشتم اما می خواستم در استقلال بمانم.

مدافع هافبک استقلال گفت: قبل از لیگ قهرمانان می خواستم قرارداد را امضا کنم اما مشخص بود مدیرعامل دوست نداشت قراداد امضا شود. بعد از یک ساعت و نیم جلسه را ترک کردم بدون آنکه به نتیجه برسیم، مشکل مالیاتی هم داشتیم که قانون امروز و دیروز ایران نیست و برایم مسلم بود که مدیرعامل نمی خواهد به قرارداد احترام بگذارد. من به ایران آمدم تا بازی کنم و درآمد داشته باشم ولی برخی از افراد بد رفتاری کردند. اگر با من رو راست بودند با تمام وجود در خدمت تیم می بودم اما در مورد من و باشگاه همچنان نظر من به ارتباط مناسب است.

وی در خصوص وعده هایی که شنیده اما عملی نشده بود، گفت: در این مدت همش وعده و قول به من دادند اما عملی نشد،به مدیران استقلال باید جام وعده بی عمل داد. در مورد مشکلات استقلال باید بگویم مدیرعامل از وقتی آمده من سر تمرین او را ندیدم و فقط یک بار آنهم در لیگ قهرمانان آسیا او را دیدم که به سفر آمده بود. می دانم چند روز پیش سر تمرین بوده ولی می دانم بازیکنان از او ناراضی هستند، شنیدم یک نفر دیگر سر تمرین صحبت کرده و گفته که مطالبات پرداخت می شود و این مسایل عجیب است. 

میلیچ افزود: متاسفانه مدیران باشگاه پیشنهاداتی می دادند اما همان ها را هم انجام نمی دادند.در مورد ادامه همکاری از وقتی از ایران خارج شدم متن فسخ قرارداد را به باشگاه ارسال کردم  و منتظر جواب از تهران هستم، الان هم به دنبال برنامه های آتی خودم هستم و فعلا برگشت من به ایران به مدیرعامل استقلال مربوط است. من می خواهم به مربی، هوادار و تیم کمک کنم اما با این مدیرعامل نمی شود و معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیافتد. با مربی صحیت کردم و گفت من از این رفتارها شرمنده هستم اما او مقصر نیست و وقتی این حرف را می زند معلوم است فروتنی می کند. مجیدی شرایط سختی دارد و هیچ مربی حاضر نیست در چین فضایی کار کند.

بازیکن استقلال در مورد مطالبی که عنوان می شود قرارداد او دچار مشکلات قانونی است، گفت:در مورد قرارداد من همه چیز قانونی بود. از طریق فیفا هم نامه نگاری کردیم. از زمان فکری تا مجیدی همه چیز بر اساس روال قانونی بوده و مشکلی بابت پنجره بسته و ITC نداشتیم و روند قرارداد ادامه داشت و هنوز هم ادامه دارد تا فسخ شود. البته یک طرفه از سوی من فسخ شده و باید طلب و جریمه هایی که وجود دارد پرداخت شود. البته نامه ای به من دادند تا ۵ روز آینده به باشگاه بروم تا در مورد برخی از مطالب صحبت کنیم که این مساله خنده دار است. گفتند من تخلفاتی داشتم تا جریمه ام بکنند و به نوعی محاکمه شوم و این مسخره است. دیاباته را هم با همین روش دعوت کردند و می خواهند او را نیز جریمه کنند. ما آمدیم به ایران تا بازی کنیم. من استقلال را دوست دارم و خاطرات خوشی از تیم در ذهن من وجود دارد.

وی در مورد این که آیا با رادوشوویچ در این خصوص صحبت کرده یا نه، خاطر نشان کرد: رادوشوویچ هم مشکلاتی دارد اما فکر می کنم او به تفاهم برسد. رادو در پرسپولیس خیلی محبوب است و شاید این مساله حل شد. همین اتفاقات خنده دار در پرسپولیس هم می افتد اما رادو وقتی صحبت های من را شنید گفت،پرسپولیس در برابر استقلال، رئال مادرید است.

میلیچ تصریح کرد: این استقلال نمی تواند برای قهرمانی حرکت کند، مشکل اصلی این تیم عدم سازماندهی و مدیریت است. حتی باشگاه برای من حساب بانکی ریالی باز نکرد تا من بتوانم مطالبات و پاداش خودم را بگیرم. در این مدت به من کارت هدیه می دادند و این مال مهیمان هایی بود که به باشگاه می آمدند و از همان ها هم به من می دادند. متاسفانه خاطرات بدی از سوی مسوولان استقلال برای من رقم خورد هر چند میهمان نوازی مردم ایران برای من همیشه ماندگار است. من دوستان خوبی در ایران دارم و باید بگویم مردم خوبی دارید. ایران کشوری با جادوی خاص است . البته مردم اروپا به ایران نگاه دیگری دارند اما در ایران من چیز دیگری دیدم. یک روز به عنوان مربی یا توریست حتما به ایران خواهم آمد و با استقلال کار می کنم. به هواداران می گویم از فرهاد و فرزاد حمایت کنند و باید این نکته را نیز اشاره کنم که حتی باشگاه پول هتل و اسکان من را نداد و من ۳ ساعت در لابی هتل بودم و در نهایت فرزاد مجیدی آمد و هزینه را پرداخت کرد. خب نیست اما باید بگویم چون باشگاه اجاره منزل من را نداده هنوز برخی از وسایل من و فرزندم در اختیار مالک است و این خیلی بد بود.

بازیکن استقلال تاکید کرد: به نظر من بهترین بازیکن استقلال در حال حاضر مهدی قائدی است، البته با احترام به همه بازیکنان در ایران بازیکنانی در حد جهانی ندیدم ولی بازیکنان خوب و با کیفیت زیاد دارید.

وی در مورد دربی هم گفت: دانش فوتبال من زیاد است و فوتبال را خوب درک می کنم و تحلیل گر فوتبال هستم. در دربی فرقی ندارد کجای جدول باشید. بازی خاصی است و جنگندگی خود را دارد. در  ۵ دربی حضور داشتم که در دو بازی استقلال خیلی خوب بازی کرد. یک گل می تواند شرایط بازی را مشخص می کند اما معمولا چون بازی حساس است زیبایی چندانی ندارد. برخی از جزییات کوچک می تواند تاثیرگذار باشد و باید قبول کنیم فوتبال قابل پیش بینی نیست.

بازیکن کروات استقلال در مورد یورو و تیم کرواسی هم افزود: بیشتر مسابقات را دنبال کردم و بازی های با کیفیتی را دیدیم و پیروزی ایتالیا را هم تبریک می گویم و فکر می کنم استحقاق این قهرمانی را داشتند.

منبع: ایرنا