شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#خرید و فروش

بازداشت دندانپزشک قاتل در زندان

قتل

مرد دندانپزشکی که متهم است مرد پولداری را در جریان خرید و فروش دلار به قتل رسانده است در زندان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، اواخر بهمن‌سال گذشته زن جوانی در مسیر پیاده‌روی منطقه کوهستانی سعادت‌آباد در شمال تهران قتل مرد سالخورده‌ای را تلفنی به مأموران پلیس اطلاع داد.

مأموران پلیس پس از حضور در محل حادثه با جسد مرد ۷۰‌ساله‌ای به نام به کیومرث روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قفسه سینه و صورتش به قتل رسیده بود.

با اعلام خبر قتل مرد سالخورده قاضی حبیب الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مقتول با ضربات متعدد چاقوی راننده خودروی ال‌نودی به قتل رسیده و حادثه را هم زن جوانی به عنوان شاهد که در آن منطقه در حال ورزش بوده به مأموران پلیس خبر داده‌است.

التماس‌های مقتول

زن جوان گفت: هر از گاهی برای پیاده‌روی به این منطقه می‌آیم و در مسیر پیاده‌روی کوهستان ورزش می‌کنم. ساعت حدود ۲‌بعدازظهر بود و در حال پیاده‌روی بودم که از دور دیدم دو مرد داخل خودروی سواری‌ال‌نودی با هم درگیر شده‌اند. لحظاتی بعد مردی که سالخورده‌تر بود از خودرو پیاده شد و به دنبال آن هم مرد جوان‌تری از خودرو پیاده شد و با چاقویی که در دست داشت به طرف مرد سالخورده رفت. صدای مرد سالخورده را می‌شنیدم که التماس می‌کرد «مرا نکش»، اما مرد چاقو به دست به التماس‌های او توجهی نکرد و با چاقو ضربات متعددی به او زد و بعد هم سوار خودرواش شد و از محل گریخت.

من با دیدن این صحنه از ترس شوکه شده‌بودم و جرئت نمی‌کردم به آن‌ها نزدیک شوم تا اینکه ضارب از محل دور شد و من به طرف مرد زخمی رفتم که دیدم او خونین روی زمین افتاده و نفس نمی‌کشد.

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی مأموران پلیس دریافتند کیومرث مرد پولداری است که املاک خود را اجاره داده است. همچنین مشخص شد وی که بچه‌هایش همه عروس و داماد شده‌اند همراه همسرش در خانه‌ای در شمال تهران زندگی می‌کرده است.

بدین ترتیب مأموران در گام بعدی از همسر وی تحقیق کردند. وی گفت: شوهرم روز حادثه مثل همیشه ازخانه بیرون رفت و گفت می‌خواهد به دیدن یکی از دوستانش برود و درباره موضوع مالی با او حرف بزند.

دستگیری اولین مظنون

تحقیقات بعدی مأموران پلیس نشان داد مقتول روز حادثه با مردی به نام فرامرز که از دوستانش است قرار ملاقات داشته و قرار بوده در رابطه کارهای مالی که با هم دارند صحبت کنند و آخرین بار هم با او تماس داشته است. بنابراین مأموران فرامرز را به عنوان مظنون حادثه بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

وی در بازجویی‌ها گفت که بی‌گناه است و خبر ندارد که چه کسی کیومرث را به قتل رسانده‌است. وی گفت: من چند سالی است که با مقتول رابطه کاری و دوستی دارم و در این مدت هم با هم کارهای زیادی انجام داده‌ایم.

قرار بود روز حادثه برای صحبت درباره پروژه مالی به دفتر من بیاید و تلفنی هم به من خبر داد که در راه است، اما هر چقدر منتظرش ماندم خبری از او نشد و لحظه حادثه هم من در دفترم بودم که او در مسیر پیاده‌روی کوهستان به قتل می‌رسد. مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که مظنون در قتل کیومرث دستی نداشته است و شواهد و مدارک هم نشان داد که او لحظه حادثه در محل کارش حضور داشته است.

دستگیری قاتل در زندان

بدین ترتیب مأموران پلیس فرامرز را آزاد کردند و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل مرد سالخورده ادامه دادند تا اینکه به رد پای مرد دندانپزشکی به نام شهرام رسیدند.

بررسی‌ها نشان داد شهرام که تحصیلکرده کشور اوکراین است و چند سالی است به ایران آمده است علاوه بر مطب دندانپزشکی‌اش در کار خرید و فروش دلار هم فعالیت دارد. از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند مقتول هم در کار خرید و فروش دلار فعالیت داشته و چند باری هم با شهرام خرید و فروش دلار داشته‌است. پس از این معاملات شهرام با مشکل مالی برخورد می‌کند و روز حادثه هم همراه مقتول دیده شده است.

پس از بدست آمدن این اطلاعات تیم جنایی شهرام را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند که معلوم شد وی مدتی قبل به خاطر اختلاف مالی برادرش را که او هم دندانپزشک است با شلیک گلوله زخمی می‌کند و بعد دستگیر و روانه زندان می‌شود.

مأموران پلیس چند روز قبل شهرام را به عنوان مظنون به قتل مرد پولدار از زندان به دادسرای امور جنایی تهران منتقل کردند.

متهم در حالی که همه شواهد و دلایل حکایت از آن داشت عامل قتل است، در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و در ادعایی عجیب گفت که مقتول را نمی‌شناسد و ارتباطی با او نداشته است.

متهم در ادامه به دستور بازپرس جنایی برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گفت.

منبع:روزنامه جوان