شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشکلات مالی

توقف اثربخشی درمانگاه های سرپایی به دلیل مشکلات مالی

توقف اثربخشی درمانگاه های سرپایی به دلیل مشکلات مالی

استاندار تهران به ارسال پیشنهاد برای قرارگاه مقابله با کرونا برای بهره‌گیری از درمانگاه های سرپایی درمان کرونا و همچنین استفاده از رمدسیویر از طریق تامین بهای آن توسط سازمان های بیمه گر و یا دولت خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر شاهد افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی در استان تهران هستیم. لذا باید تصمیماتی اتخاذ شود تا نسبت به مدیریت این بیماری اقدامات اثربخش انجام شود.
 
وی افزود: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین اقدام تا پوشش کامل واکسیناسیون است که اثربخشی بالایی دارد. در این راستا دستگاه هایی همچون فرودگاه ها و مسافربری های برون شهری رعایت کمتری در این حوزه دارند که مدیران آنها احضار شده اند تا نسبت به رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی توجیه شوند.
 
وی ادامه داد: اثربخشی درمانگاه های سرپایی و تزریق رمدسیویر مدتی است به دلیل مشکلات مالی متوقف شده، لذا در جلسه امروز دو پیشنهاد مطرح شد که به قرارگاه مقابله با کرونا ویروس ارسال خواهد شد. یکی از آنها این بود که سازمان های بیمه گر بهای رمدسیویر را در کمترین زمان به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کنند و یا اینکه وزارت بهداشت و دولت نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: مصوبه دیگر امروز این بود که اطلاعات گروه های سنی برای واکسیناسیون در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد تا آنها نسبت به نوبت دهی و تزریق واکسن اقدام کنند.
 
منبع: ایسنا