شهر خبر
گفت‌وگو|

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: برجام جز کوچک کردن سفره مردم عایدی نداشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه برجام در این چند سال جز اینکه برای ما ضرر و زیان داشته باشد و سفره مردم را کوچک‌تر کند عایدی نداشته است.
فداحسین مالکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عدم اجرای برجام در آستانه ششمین سالگرد این توافق گفت: متاسفانه به قول و تعهداتی که در ابتدای موافقتنامه برجام به ملت ایران داده شده بود، عمل نشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برجام در این چند سال جز اینکه برای ما ضرر و زیان داشته باشد و سفره مردم را کوچک‌تر کند عایدی نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توافق برجام مشکلات اقتصادی کشور را دو چندان کرد، اظهار داشت: این مسئله از همان ابتدا برای تحلیل‌گران مشخص بود که برجام جز ضرر و زیان عایدی برای کشور نخواهد داشت.

مالکی تاکید کرد: ما باید روی پای خود بیایستیم و به خود تکیه کنیم چرا که منابع ملی و منابع خدادادی زیادی داریم.
 
عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تصریح کرد: ما ظرفیت‌های زیادی در صادرات و واردات داریم و به راحتی می‌توانیم از گردنه سخت تحریم‌ها عبور کنیم، اما به هر حال به این نقطه رسیدیم.

مالکی با اشاره به انجام مذاکرات وین بیان داشت:  جلسات وین فرسایشی است و نمی‌تواند برای ما عایدی داشته باشد و البته این فرسایشی شدن مذاکرات هم خواسته آمریکاست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها سعی دارند با فرسایشی کردن مذاکرات، ایران را خسته کنند و نهایتاً به دنبال امتیازات خودشان باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»، گفت: این قانون مجلس جلوی زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها را گرفت و انرژی به تیم مذاکره کننده ایرانی داد لذا در جریان این قانون تاکید شد که اگر طرف‌های غربی به تعهدات خود باز نگردند ما فعالیت‌های خودمان را آغاز خواهیم کرد.

مالکی بیان داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند که برجام را قبول دارند، اما با حرف و حدیث‌های زیاد؛ لذا این حرف و حدیث‌ها هیچ موقع برای ما قابل قبول نبوده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت سیزدهم بتواند با سرعت بیشتری در چارچوب قانون مجلس شورای اسلامی حرکت کرده، اقداماتش برای ملت مفید و پایدار باشد.
 

انتهای پیام/