به گزارش برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان در مراسم آغاز هفته ازدواج گفت: طی دوسال گذشته تولید محتوای بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه ازدواج و جوانان انجام شده است که بسیار  ماندگار است.

او افزود: یکی از رسالت های ما تولید محتوای فرهنگی، هنری و آموزشی در تشکیل خانواده و ازدواج بود و مفتخریم امروز حاصل یک کار تولیدی دوساله را رونمایی کنیم. 1134 دقیقه تولید محتوا توسط 100 تشکل مردم نهاد ساخته شده است و کاری که ما انجام دادیم این بود در موضوع تولید محتوا عدالت ساخت محتوا را رعایت کنیم. این تولیدمحتواهای فرهنگی توسط خود جوانان برای جوانان ساخته شده است درواقع 400 جوان در ساخت این مجموعه ها کمک کردند که منجر به اشتغال زایی آنها شده است.

تندگویان تصریح کرد: همین جا اعلام می‌کنیم این کار را برای همه موضوعات و سیاست های نظام می‌توانیم به صورت گسترده و به راحتی انجام دهیم.

معاون امور جوانان گفت: انتخابات آگاهانه همسر، اهمیت ازدواج آسان، اهمیت مشاوره، فرزندآوری، فرزندپروری، جمعیت، خیرین ازدواج، سواد رسانه ای، عفاف و حجاب و حتی کرونا موضوعاتی بود که جوانان تولید محتوا کردند و ما امروز آن را رونمایی کردیم.

او درباره هزینه ساخت این تولید محتواها گفت: تمام این محتواها که قابلیت پخش در رسانه ملی دارند با هزینه 2 میلیارد و 300 میلیون تومان انجام شده است. اگر این تعداد دقیقه را به هر سازمان می‌دادیم حداقل با ده برابر تمام می‌کردند.

تندگویان اظهار کرد: امر مشاوره به رونق شکل گیری خانواده درست و موفق کمک می‌کند و آموزش مهارت های زندگی فقط در بستر مشاوره ها قابل ارائه است. درحال حاضر تعداد دفاتر تخصصی ازدواج و خانواده به مرز 500 دفتر رسیده اما مشکل اصلی ما عدم بهره برداری استفاده کنندگان از مشاوره در موضوع بیمه است.

او افزود: متاسفانه مراجعین دریافت خدمات مشاوره تحت پوشش بیمه نیستند و با وجود اینکه مکاتباتی با سازمان های مختلف انجام دادیم اما نیازمند همت عالی نهایی هستیم تا این اتفاق رخ دهد.

معاون امور جوانان تصریح کرد: در حال حاضر دولت 6 جلسه مشاوره رایگان به جوانان ارائه می‌دهد اما ادامه آن نیازمند هزینه است چون جلسات مشاوره باید ادامه پیدا کند به خصوص در 5 سال ابتدایی زندگی که بیشتر مشکلات در این سال‌ها به وجود می‌آید.

تندگویان گفت: بحث تشکیل خیرین ازدواج را از استان گلستان شروع کردیم و الان مجامع خیرین ازدواج در همه استانها شکل گرفته و درخواست من این است حالا که شاکله رسمی فراهم شده حتما نیازهای خیرین در دستور کار مجلس قرار گیرد و به آنها کمک شود درواقع انتظار داریم یک طرح جامع کمک به خیرین تدوین شود تا مشکلات خیرین برطرف شود.

معاون امور جوانان بیان کرد: سالهاست درخواست تبدیل مشوق های مقطعی به دائمی مطالبه ماست چون وام ها باید بازپرداخت شوند و قطعا هرچقدر هم باشند دردسرهایی برای جوانان ایجاد می‌کنند، ای کاش همه آنها تبدیل به مشوق دائمی شود تا فرزندآوری هم پوشش دهد وگرنه با 20 میلیون وام مشکلی از جوانان حل نمی‌شود.

تندگویان در پایان گفت: خوشبختانه مجموع شکایات جوانان در سایت بانک مرکزی و سایت وزارت ورزش و جوانان زیر 10 عدد بوده است و اصلا موردی نبوده کسی شکایت کرده باشد و به شکایت او سریعا رسیدگی نشده باشد.

//انتهای پیام: 5